Advanced Marketing Analytics
Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je analyseert bijvoorbeeld de performance van campagnes of je zit boven op de KPI’s van je afdeling. Als marketeer, campagnemanager of customer journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analyticstooling is handig maar geen must. Wel handig wanneer je toegang hebt tot voldoende data zodat je de kennis direct kunt toepassen in de praktijk. Je werk- en denkniveau is minimaal op HBO-niveau.
Omschrijving
Data staat centraal in de training. Het belang van data hoef je niet meer uitgelegd te worden, maar hoe kun je data nog slimmer benutten en voor je laten werken? Deze training geeft je de antwoorden. Leer niet alleen hoe je data kunt inzetten bij campagnes, maar ook bij alle andere marketingprocessen.
Het beheersen van data en analytics stelt je in staat om marketinginspanningen in verschillende kanalen nauwkeurig te beoordelen en zo kansen beter te benutten. Ontwikkel de vaardigheden om grondige en zelfs voorspellende analyses uit te voeren, en leer hoe je de resultaten kunt integreren in een businesscase, campagnevoorstel, productontwikkeling of klant-/marktstrategie.
Met deze training vergroot je je vermogen om waardevolle inzichten uit data te halen en ze effectief toe te passen in verschillende marketingcontexten. Zet data in als een krachtig hulpmiddel om strategische beslissingen te nemen en je marketingresultaten te optimaliseren.
Programma
Deze dag staat in het teken van data, personalisatie en campagnes. Deelnemers leren over datakwaliteit, analyse, en het gebruik van analytics voor bruikbare inzichten. Ook wordt ingegaan op het vertalen van bedrijfsdoelen naar relevante KPI’s, doelgerichte sturing en het effectief gebruik van first-party data in campagnes.
Dag 2 richt zich op het toepassen, voorspellen en meten van data. Hier wordt dieper ingegaan op het nut van data en de toepassing ervan, evenals waarom AI belangrijk is voor marketing. Deelnemers leren over data-analysetechnieken, datamining en de verschuiving van real-time naar predictieve analyses. Ook worden aspecten van AI en machine learning besproken, samen met ethische en privacykwesties.
Resultaten
Kortom, deze training voorziet je van de nodige kennis en vaardigheden om data effectief te benutten, geavanceerde analyses uit te voeren en strategische marketingbeslissingen te nemen op basis van feitelijke inzichten.
Trainer

Marcel heeft als Sales Director bij TMG de online display advertising afdeling opgestart en later uitgebouwd. In die hoedanigheid is hij al in 2008 voor het eerst gestart met programmatic advertising Na een periode van werkzaamheden op diverse Europese locaties voor online tech ondernemingen is Marcel in 2014 weer teruggekeerd naar TMG waar hij namens TMG diverse collega publishers heeft geadviseerd bij het opzetten van hun eigen programmatic advertising afdelingen en de eigen online sales afdeling heeft gereorganiseerd. Marcel is momenteel werkzaam als zelfstandig online programmatic consultant en cofounder van een online ad exchange.

Alex is oprichter en partner bij AXVECO BV en helpt klanten hun businessmodel te vernieuwen door de inzet van digitale technologieën zoals AI en blockchain.
LinkedIn Marketing strategie
Kennissessie: SEO Copywriting met AI
TikTok strategie & advertising
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!
