Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Advanced Marketing Analytics

Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken?
Tijdens deze training leer je
Hoe je doelstellingen en KPI’s formuleert, data analyseert, en voorspellende analyses inzet
Ga voor next level fact-based marketingbeslissingen
Hoe je Artificial Intelligence en Machine Learning vóór jou laat werken
Voor jou?

Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je werkt bij een wat grotere MKB organisatie of een Corporate met voldoende data en conversies. De basis op het gebied van data is aardig op orde: zo zijn er al een TechStack en dashboard aanwezig. Als Marketeer, Campagnemanager of Customer Journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analytics tooling is handig maar geen must. Je werk- en denkniveau is minimaal op HBO-niveau.

Niveau: Senior
Type
Training
Niveau
Senior
Docent
Alex Dowdalls, Fabian van de Wiele
Locatie
Amsterdam, Leusden of Haarlem
€ 995 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

Natuurlijk staat data centraal in deze training. Over het belang van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen.

Want wie data en analytics beheerst, kan marketinginspanningen in verschillende kanalen zuiver beoordelen en zo beter kansen benutten.

Programma

Dag 1 – Data, personalisatie en campagnes

Data kwaliteit & analyse: Hoe je data genereert en transformeert tot bruikbare inzichten
Hoe Analytics & Tracking werkt en de illusie van zuivere data en tracking
Van business goals naar relevante kpi’s per funnel
Sturen op doelen; Target CPA, Target ROAS, Maximaliseren conversie
Conversieattributie – valkuilen / kansen
1st party data goed inzetten in campagnes / ID solutions

Dag 2 – Toepassen, voorspellen en meten

Het nut en de juiste toepassing van data
Waarom is A.I. belangrijk voor Marketing
Toepassen van data analyse technieken en datamining technieken
Van real-time naar predictive / Predictive analytics / Predictive modelling
Artificial Intelligence & Machine Learning
Legal / privacy / ethics

Na deze training weet je:

Data transformeren naar inzichten
Juiste toepassing van analytics en tracking
Hoe je KPI’s per funnel bepaalt
De verschillende campagne sturingsmodellen
Wat zijn de valkuilen bij conversie attributie
Alles over 1st party data en cookies
Data-mining technieken en visualisatie
Nut en noodzaak van voorspellende analyses
Voorwaarden om Artificial Intelligence en Machine Learning te implementeren
De ethische dilemma’s en risico’s bij besluitvorming over gebruik van data

Docenten

Alex Dowdalls
Alex Dowdalls

Alex is oprichter en partner bij AXVECO BV en helpt klanten hun businessmodel te vernieuwen door de inzet van digitale technologieën zoals AI en blockchain.

Fabian van de Wiele
Fabian van de Wiele

Fabian is founder/CEO van CLICKTRUST, een bedrijf in Brussels dat gespecialiseerd is in digitale media. Fabian is betrokken bij talloze e-commerce projecten als sponsor of adviseur.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager