Logo Emerce Academy
Digital Marketing

AI Marketing Strategie

Wist je dat je geen datawetenschapper hoeft te zijn om een succesvolle AI-marketingstrategie op te zetten? Het draait om het begrijpen van AI en het ontwikkelen van vaardigheden om marketinguitdagingen anders aan te pakken. Deze training geeft je de tools en inzichten om AI te integreren in je marketingstrategie en de transformatie van je marketingteam in gang te zetten.
Leer AI direct toepassen om marketinguitdagingen op te lossen en groei te versnellen.
Identificeer binnen 2 dagen concrete AI-projecten voor strategische impact.
Ontwikkel een actieplan om AI effectief in te zetten binnen jouw marketingstrategie.
Voor wie?

Deze training is gericht op senior marketingmanagers, strategen en leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de marketingstrategie. De focus ligt op het begrijpen van AI’s impact en het praktisch toepassen ervan om de marketingtransformatie van hun organisatie te versnellen.

Type
Deep dive
Docent
Charida Dorder
Locatie
Online classroom
Datum
19 en 26 maart 2025
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

AI is geen toekomstbeeld; het beïnvloedt marketingstrategieën nu al. In deze training komen de impact van AI en de implicaties voor marketingteams aan bod. Deelnemers leren AI effectief in de marketingstrategie te integreren en in te spelen op de bijbehorende veranderingen.

Tijdens deze deep dive worden tools aangereikt om marketinguitdagingen te identificeren, prioriteren en oplossen met behulp van AI. De training biedt een gestructureerde aanpak om AI-projecten te organiseren op basis van marketingdoelen en -functies. Door projecten te evalueren op verwachte waarde over verschillende tijdsperioden, wordt strategische planning mogelijk voor optimaal gebruik van AI in de marketingorganisatie.

Tijdens deze training

Dag 1: Inzicht in en prioritering van AI in marketing

De tweedaagse training start met een inzicht in de impact van AI op marketing, gevolgd door interactieve sessies waarin deelnemers hun marketinguitdagingen bespreken en prioriteren.

Doel: 2-4 waardevolle AI-projecten identificeren voor implementatie binnen 1-2 jaar. [huiswerkopdracht]

Dag 2: Stappen op de AI-routekaart voor marketing

Dag twee biedt een aanpak voor het opbouwen van AI-vaardigheden binnen marketingteams en bespreekt ethische toepassingen.

Resultaat: deelnemers zijn klaar om concrete stappen te zetten op de AI-routekaart voor strategische implementatie van AI.

Resultaten

Deze training biedt een gestructureerde aanpak voor het inzetten van AI, afgestemd op bedrijfsdoelen en marketingfuncties. De focus ligt op direct toepasbare kennis die marketingteams helpt sneller te schakelen en effectievere campagnes te voeren.

Na deze training zijn deelnemers uitgerust om:
Gepersonaliseerde marketingstrategieën te ontwikkelen.
Betere en snellere beslissingen te nemen op basis van data.
Efficiëntie in marketingprocessen te verhogen.
De klantloyaliteit te versterken en klantverloop te verminderen.
Strategisch gebruik te maken van AI om groei te versnellen.

Trainer

Charida Dorder
Charida Dorder

Charida Dorder is 10+ jaar werkzaam in het marketingvak, oprichter van het platform AI Marketing Academy en de AI Marketing. Daarnaast is ze auteur van het boek AI in marketing, welke de PIM Marketing Literatuurprijs 2023 won. Als spreker voor onder andere het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust ze zich op het toegankelijk maken van AI. Daarnaast is ze lid van de Nederlandse AI Coalitie, partner van het Responsible Applied AI programma aan de Hogeschool Rotterdam en begeleidt ze vanuit AI-transformatie trajecten voor mkb’ers en corporates.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager