AI Marketing Strategie
Deze training is gericht op senior marketingmanagers, strategen en leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de marketingstrategie. De focus ligt op het begrijpen van AI’s impact en het praktisch toepassen ervan om de marketingtransformatie van hun organisatie te versnellen.
Omschrijving
AI is geen toekomstbeeld; het beïnvloedt marketingstrategieën nu al. In deze training komen de impact van AI en de implicaties voor marketingteams aan bod. Deelnemers leren AI effectief in de marketingstrategie te integreren en in te spelen op de bijbehorende veranderingen.
Tijdens deze deep dive worden tools aangereikt om marketinguitdagingen te identificeren, prioriteren en oplossen met behulp van AI. De training biedt een gestructureerde aanpak om AI-projecten te organiseren op basis van marketingdoelen en -functies. Door projecten te evalueren op verwachte waarde over verschillende tijdsperioden, wordt strategische planning mogelijk voor optimaal gebruik van AI in de marketingorganisatie.
Tijdens deze training
De tweedaagse training start met een inzicht in de impact van AI op marketing, gevolgd door interactieve sessies waarin deelnemers hun marketinguitdagingen bespreken en prioriteren.
Doel: 2-4 waardevolle AI-projecten identificeren voor implementatie binnen 1-2 jaar. [huiswerkopdracht]
Dag twee biedt een aanpak voor het opbouwen van AI-vaardigheden binnen marketingteams en bespreekt ethische toepassingen.
Resultaat: deelnemers zijn klaar om concrete stappen te zetten op de AI-routekaart voor strategische implementatie van AI.
Resultaten
Deze training biedt een gestructureerde aanpak voor het inzetten van AI, afgestemd op bedrijfsdoelen en marketingfuncties. De focus ligt op direct toepasbare kennis die marketingteams helpt sneller te schakelen en effectievere campagnes te voeren.
Trainer

Charida Dorder is 10+ jaar werkzaam in het marketingvak, oprichter van het platform AI Marketing Academy en de AI Marketing. Daarnaast is ze auteur van het boek AI in marketing, welke de PIM Marketing Literatuurprijs 2023 won. Als spreker voor onder andere het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust ze zich op het toegankelijk maken van AI. Daarnaast is ze lid van de Nederlandse AI Coalitie, partner van het Responsible Applied AI programma aan de Hogeschool Rotterdam en begeleidt ze vanuit AI-transformatie trajecten voor mkb’ers en corporates.
LinkedIn Marketing strategie
Kennissessie: SEO Copywriting met AI
TikTok strategie & advertising
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!
