AI Marketing Strategisch Leiderschap
Deze deep dive is bedoeld voor directieniveau en hogere marketing- en bedrijfsleiders die willen begrijpen hoe AI hun organisatie kan transformeren.
Omschrijving
AI is geen toekomstbeeld, maar heeft op dit moment al impact op je marketingstrategie. Deze training biedt verkenning van deze impact en de implicaties ervan voor het bedrijf. Je leert niet alleen hoe je AI kunt integreren in je marketingstrategie, maar ook hoe je effectief kunt inspelen op de veranderingen die het met zich meebrengt.
Tijdens deze deep dive krijg je de tools aangereikt om bedrijfsproblemen te identificeren, te prioriteren en op te lossen met behulp van AI. We bieden een gestructureerde aanpak om potentiële AI-projecten te organiseren op basis van specifieke doelen en functies. Door deze projecten te evalueren op hun voorspelde waarde over verschillende tijdsperiodes, leer je strategisch te plannen en optimaal gebruik te maken van AI binnen de organisatie.
Tijdens deze training
Verken de impact van AI op marketing en de basis van het AI-landschap. Prioriteer uitdagingen en valkuilen door interactieve sessies waarin deelnemers hun eigen problemen delen en strategiseren. Het doel is om aan het einde van de dag met 2-4 waardevolle AI-projecten te vertrekken voor implementatie binnen 1-2 jaar. [huiswerkopdracht]
Verken het AI marketing volwassenheidsmodel en de benodigde vaardigheden voor een AI-gedreven marketing team. Bespreek de ethische en effectieve toepassing van AI binnen marketingstrategieën. Na deze dag zijn deelnemers klaar om concrete stappen te zetten op hun AI-routekaart voor strategische AI-implementatie.
Resultaten
De sessie omvat een overzicht van AI op directie- en managementniveau en richt zich op het oplossen van bedrijfsuitdagingen die groei kunnen versnellen.
Trainer
Charida Dorder is 10+ jaar werkzaam in het marketingvak, oprichter van het platform AI Marketing Academy en de AI Marketing. Daarnaast is ze auteur van het boek AI in marketing, welke de PIM Marketing Literatuurprijs 2023 won. Als spreker voor onder andere het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust ze zich op het toegankelijk maken van AI. Daarnaast is ze lid van de Nederlandse AI Coalitie, partner van het Responsible Applied AI programma aan de Hogeschool Rotterdam en begeleidt ze vanuit AI-transformatie trajecten voor mkb’ers en corporates.
GA4 Personalisatie & Privacy-proof targeting
Influencer Marketing Strategie
Marketing & Duurzaamheid
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!