Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Branding & Positionering

Sterke merken genereren meer omzet. Volgens de Brand Relevance Index rond 30% meer. Wil je merkgroei met als gevolg meer omzet?
Wil jij:
Hét onderscheidende en sterke merk in je categorie zijn?
Merkbekendheid én voorkeur voor je merk opbouwen?
Weten hoe jij Branding succesvol aanpakt zonder er (te) veel tijd en geld aan uit te geven?
De juiste positie in de markt innemen en daarmee merkautoriteit claimen?
Voor jou?

Deze sessie is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor het verstevigen en uitbouwen van een (digitaal) merk. Je gaat op strategisch niveau aan de slag. Bijvoorbeeld Marketing-, Communicatie- en Mediaprofessionals, Merkeigenaren, E-commerce Managers en Content Managers en Makers.

Kortom: iedereen die interesse heeft in het bouwen van een sterk merk.

Type
Deep dive
Docent
Merel Braakman & Samantha Nagtegaal
Locatie
Online classroom

Omschrijving

Wil je merkgroei met als gevolg meer omzet? Begin dan met Branding. En als je nu denkt; ik genereer wel een hogere omzet door meer budget uit te geven aan leadgeneratie en sales. Niet doen! Dat is een korte termijn tactiek. Geen enkele andere tactiek biedt jou op de lange termijn zo’n consistent resultaat als de juiste Branding & Positionering.

Na deze training weet je:

Dag 1: De belangrijkste begrippen, stappen en modellen
  • Welke elementen cruciaal zijn voor het bouwen van een sterk merk.
  • Hoe een succesvolle merkstrategie wordt opgezet.
  • Hoe andere sterke merken dit doen.
  • Welke drie onderdelen het grote verschil maken in je merkstrategie.
Dag 2: De kansen voor de juiste positionering
  • Aan welke voorwaarden een goede positionering voldoet
  • Hoe je een nieuwe positionering bepaalt
  • Hoe je jouw nieuwe positionering strategisch verdiept
  • Hoe jij je merk met een nieuwe positionering consistent uitbouwt.

We sluiten af met concrete tips hoe je de dag erna direct verder kunt met deze effectieve Branding & Positionerings inzichten.

Resultaten

De training bestaat uit twee keer een ochtendsessie van 09:30 uur tot 12:30 uur.

Tijdens deze training:
Branding & Positionerings begrippen en modellen
Merkstrategie + concrete oefening
Voorwaarden goede merkpositionering + oefening
Inzicht in opportune merkkansen d.m.v. positionering
Consistente merkuitrol + interactief praktijkvoorbeeld

Docenten

Merel Braakman & Samantha Nagtegaal
Merel Braakman & Samantha Nagtegaal Digitale Marketing & Branding experts

Strategische Marketing & Branding experts Merel en Sam hebben ervaring bij grote merken als Bol.com, Nationale Nederlanden, VodafoneZiggo, Parkmobile, Funda, Unilever, Albert Heijn, KPN en zetten een uniek programma voor jou op waarmee jij je merk direct naar het volgende niveau brengt. Al meer dan 100+ mensen en 45+ merken namen deel aan de groeps-, incompany cursussen, kennissessies en workshops.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager