Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Branding & Positionering

Een krachtig merk kan leiden tot aanzienlijke omzetgroei. Uit onderzoek blijkt dat sterke merken tot wel 30% meer omzet kunnen genereren volgens de Brand Relevance Index. Wil jij ook meer omzet door het opbouwen van een sterk merk?
Een onderscheidend en sterk merk in je categorie creëren.
Merkbekendheid en voorkeur voor je merk opbouwen.
Branding succesvol aanpakken zonder te veel tijd en geld te investeren.
De juiste positie in de markt innemen en merkautoriteit claimen.
Voor jou?

Deze training is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor het opbouwen en uitbouwen van (digitale) merken. Denk hierbij aan marketing-, communicatie- en mediaprofessionals, merkeigenaren, e-commerce managers en content managers en makers. Kortom, iedereen die geïnteresseerd is in het ontwikkelen van een sterk merk.

Type
Deep dive
Docent
Merel Braakman & Samantha Nagtegaal
Locatie
Online classroom
Momenteel geen data beschikbaar

Omschrijving

Wil jij meer succes en omzet voor je bedrijf? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met Branding & Positionering. Want alleen met een sterk merk en een goede positie in de markt kun jij écht opvallen en groeien.

Tijdens onze training leer je hoe je een krachtig merk opbouwt en positioneert voor succes. Ontdek welke elementen cruciaal zijn voor een sterke merkstrategie en leer van de beste praktijkvoorbeelden. Leer hoe je een nieuwe positionering bepaalt en strategisch verdiept, en hoe je je merk consistent uitbouwt met een nieuwe positionering.

Programma

Dag 1 - 09:30 uur tot 12:30 uur: Bouw een sterk merk
  • Welke elementen cruciaal zijn voor het bouwen van een sterk merk.
  • Hoe een succesvolle merkstrategie wordt opgezet.
  • Hoe andere sterke merken dit doen.
  • Welke drie onderdelen het grote verschil maken in je merkstrategie.
Dag 2 - 09:30 uur tot 12:30 uur: Kansen voor de juiste positionering
  • Aan welke voorwaarden een goede positionering voldoet
  • Hoe je een nieuwe positionering bepaalt
  • Hoe je je nieuwe positionering strategisch verdiept
  • Hoe jij je merk met een nieuwe positionering consistent uitbouwt.

Resultaten

Na afloop van de training ontvang je praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt om de Branding & Positionerings inzichten toe te passen binnen je organisatie.

Tijdens deze training leer je onder andere:
Belangrijke begrippen en modellen op het gebied van Branding & Positionering;
Hoe je een succesvolle merkstrategie opzet en implementeert;
Concrete oefeningen om je merkstrategie te verbeteren;
De voorwaarden voor een goede merkpositionering en hoe je deze bepaalt;
Hoe je kansen voor je merk ontdekt door middel van positionering;
Hoe je een consistente merkuitrol realiseert;
Interactieve praktijkvoorbeelden om het geleerde direct in de praktijk toe te passen.

Trainer(s)

Merel Braakman & Samantha Nagtegaal
Merel Braakman & Samantha Nagtegaal Digitale Marketing & Branding experts

Merel en Sam zijn ervaren experts op het gebied van strategische marketing en branding. Ze hebben gewerkt voor grote merken zoals Bol.com, Nationale Nederlanden, VodafoneZiggo, Parkmobile, Funda, Unilever, Albert Heijn en KPN.

Reviews

De training was zeer interessant en heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven om over na te denken. Ik heb het als leerzaam, inspirerend, praktisch en toepasbaar ervaren.

De deep dive was ontzettend waardevol. Merel en Samantha hebben mij veel nieuwe inzichten gegeven en handvatten aangereikt om mijn merk op te bouwen. Het fijne aan de training was dat het praktisch was en er veel ruimte was voor persoonlijke situaties en vragen.

Andere trainingen in Digital Marketing
Video Shorts
Social media draait meer dan ooit om korte video’s. De platforms van vandaag - YouTube Shorts, LinkedIn Shorts, Instagram Reels, en TikTok - bieden een ongekende kans om een breed publiek aan te spreken en betrokkenheid te creëren. Veel creators en merken staan voor de uitdaging om met korte video's op te vallen en hun zichtbaarheid te vergroten.In deze training ontdek je precies wat nodig is om korte video’s effectief in te zetten.
Toekomst van SEO
Wat is de impact van Search Generative Experience (SGE), Google AI Overviews op SEO? Search staat op het punt volledig te veranderen. Met de opkomst van AI en nieuwe zoek gewoonten is het essentieel om bij te blijven. Daarnaast zien we de opkomst van Social Search op platforms zoals Instagram en TikTok. De SEO-specialist wordt uitgedaagd om zich aan te passen aan het veranderde zoekgedrag van de gebruikers. Het draait om het begrijpen van zoekintenties, het creëren van waardevolle content en het bieden van interactieve ervaringen.
Google Ads fundamentals
De rol van de SEA specialist in 2025 verschilt sterk van die van 10 jaar geleden. Dit betekent niet dat de SEA specialist minder relevant is. Integendeel, de rol is belangrijker dan ooit, maar ziet er anders uit. Het is belangrijk om het algoritme de juiste input en context te geven om optimaal te functioneren. Upgrade tijdens deze training je Google Ads vaardigheden. Leer over brede zoekwoorden, cross-network campagnes zoals Performance Max, geautomatiseerde biedstrategieën en de integratie van AI.
Bekijk meer

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager