Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Marketing & Duurzaamheid

Klimaatverandering is niet alleen een probleem van de toekomst. Het is een realiteit van deze tijd. Ook het marketinglandschap past zich aan. Wil jij weten wat verduurzaming betekent voor marketing als vakgebied? Aan welke wet- en regelgeving je moet voldoen en hoe je positief kunt bijdragen aan het klimaat binnen je werk? Kom tijdens deze deep dive alles te weten over footprints in de marcom supply chain en met welke oplossingen jij direct aan de slag kunt.
De positieve impact als marketeer op footprints in de marcom supply chain
Begrijp heldere definities van duurzaamheid en de impact ervan op marketing
Tools voor het meten/inschatten van CO2e uitstoot van (digitale) marketing
Ontwikkel concrete actieplannen voor een klimaatneutrale toekomst
Voor wie?

Deze deep dive richt zich op professionals die meer willen leren over het maken van meer impact op het klimaat. En wat jij zelf kan doen om dit in kaart te brengen en te reduceren. Ongeacht je positie in de supply chain – of je nu een in-house marketeer, media-, technologie- of creatieve professional bent – of je nu werkt in B2C of B2B. Er is plek voor maximaal 15 deelnemers.

Type
Deep dive
Docent
Wouter Swenneker
Locatie
Online classroom
Momenteel geen data beschikbaar

Omschrijving

Duurzaamheid (ESG*) is veel meer dan het oplossen van de klimaatcrisis. In deze workshop heeft die klimaatcrisis wél de focus. We zoomen in op verschillende footprints en die tot stand komen. Meten is weten, ook hier. Maar wat meet je precies en welke data is er beschikbaar? Ontdek de diverse tools en hun verschillen. Welke zijn het meest geschikt voor je discipline/organisatie? 

We leiden je door de marcom supply chain en laten je kennismaken met oplossingen om footprints te meten en uitstoot van broeikasgassen te reduceren. Van de eigen operatie tot de producten/diensten die worden geadverteerd. Dit is allemaal cruciaal om te voldoen aan de (aanstaande) wetgeving en om marketing te laten bijdragen aan een klimaatneutrale samenleving.

* Environmental, Social en Governance

Tijdens deze training

Setting the scene met een definitie van ESG
De verschillende footprints
De marcom supply chain en het klimaat
Verplichte rapportages vanuit wet- en regelgeving
Tools voor het meten/inschatten van CO2e uitstoot van (digitale) marketing
Opdracht met als uitkomst minimaal drie actiepunten per deelnemer
Afsluiting met delen van actiepunten en inzichten

Resultaten

Tijdens deze training leer je:
Heldere definities van duurzaamheid
Lessen van de natuur over het bouwen van een toekomstbestendig bedrijf
De impact die je als marketing professional kunt hebben op het klimaat
Wet- en regelgeving met betrekking tot klimaat die de marketing beïnvloedt
Kennis over tools voor het meten/inschatten van CO2-uitstoot van (digitale) marketing
Concrete actiepunten voor je organisatie om na de training mee aan de slag te gaan

Trainer

Wouter Swenneker
Wouter Swenneker Specialist duurzaamheid in de marketingsector

Wouter is een deskundige op het gebied van duurzame marketing en de impact ervan op klimaatverandering. Met diepgaande kennis van zowel marketingstrategieën als milieukwesties, heeft hij zich gepositioneerd als een gedreven pleitbezorger voor verandering in de sector. Zijn passie voor duurzaamheid en zijn vermogen om complexe concepten helder en overtuigend over te brengen, maken hem een inspirerende leider in zijn vakgebied. Als gerespecteerde spreker en consultant deelt Wouter zijn inzichten en strategieën om een positieve impact te creëren.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager