Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Virtuele Merkambassadeurs

Generatieve AI verandert de manier waarop merken communiceren met mensen. De ontwikkeling van chatbots, virtuele influencers en AI companions als Pi en Replika komen nu samen. Virtuele merkambassadeurs maken merken persoonlijker. Deze technologie biedt nieuwe manieren om content te creëren en interactie te bevorderen op social media. Maar de impact reikt verder dan marketing; het biedt ook strategische kansen voor merken en organisaties.
Ontdek de kracht van virtuele merkambassadeurs
Leer digital humans inzetten voor je strategie
Bouw met GenAI persoonlijke relaties op met je doelgroep
Voor wie?

Deze training richt zich op professionals die merken opbouwen en laten groeien. Dit omvat marketing-, communicatie- en mediaprofessionals, e-commerce managers en (social) content managers en makers.

Type
Deep dive
Docent
John Meulemans
Locatie
Online classroom
Datum
Vrijdag 8 november 2024
Tijd
09.30-12.30 uur

Omschrijving

Virtual brand ambassadors veranderen de manier waarop merken communiceren. Waar liggen de kansen? En wat zijn inspirerende voorbeelden? 

Deze training biedt inzicht in hoe virtuele influencers je marketingstrategie kunnen versterken, PR-waarde kunnen creëren en als merkambassadeurs kunnen fungeren. Leer hoe je GenAI inzet om digitale humans te ontwikkelen en intelligent te maken. Ontdek hoe je een virtuele merkambassadeur creëert die op grote schaal persoonlijke relaties opbouwen met de doelgroep en klanten.

Tijdens deze training

Ontstaan, toepassingen en kansen

Verken de oorsprong van influencer marketing en de opkomst van AI. Bekijk praktijkvoorbeelden van virtuele influencers en hun samenwerkingen met merken. Ontdek hoe virtuele merkambassadeurs merken persoonlijk maken. Leer over AI-generated en AI-powered toepassingen.

Ontwikkel je eigen strategische programma

Ontdek hoe je een virtuele merkambassadeur integreert in influencer marketingprogramma’s, social media en andere kanalen. Begrijp de rol van AI-companions in het leven van de doelgroep.

Resultaten

Wat je leert tijdens de training:
Hoe digital humans een nieuwe vorm van (marketing)communicatie mogelijk maken
De impact van GenAI op virtuele entiteiten
Kansen om persoonlijker en relevanter met je doelgroep te communiceren
Het ontwikkelen van een virtual brand ambassador voor je merk of organisatie
Integratie van deze ambassador in de diverse touchpoints

Trainer

John Meulemans
John Meulemans

John Meulemans is een ervaren strateeg en oprichter van meerdere award-winning agencies. Met klanten als Danone, BMW, Tikkie, Deloitte, Sony Music, Dopper, KPMG en Unicef heeft hij veel ervaring opgedaan. Zijn praktijkgerichte kennis en bewezen successen maken hem de ideale trainer voor deze deep dive sessie. 

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager