Logo Emerce Academy
E-commerce

E-commerce KPI’s

E-commerce bedrijven worstelen vaak met het begrijpen en sturen op de juiste KPI's. De vraag is niet alleen welke KPI's je moet monitoren, maar ook hoe je ze kunt interpreteren om betere resultaten te behalen. In deze training leer je precies welke data essentieel is en hoe je deze kunt gebruiken om je e-commerce strategie effectief te sturen.
Inzicht in de belangrijkste e-commerce KPI’s en hoe ze samenhangen.
Leer hoe je data effectief kunt inzetten om gericht te sturen op groei en winstgevendheid
10 direct toepasbare Shopify hacks: Van slimme kortingscodes tot klantsegmentatie - pas deze hacks meteen toe om je datagebruik te optimaliseren en winstgevender te maken.
Voor wie is deze training?

Deze training is bedoeld voor professionals in de e-commerce sector, zoals marketingmanagers, CEO’s, CFO’s, data-analisten, productmanagers en founders. Of je nu aan het hoofd staat van een klein e-commercebedrijf of werkzaam bent binnen een grote organisatie, de focus op KPI’s en datagedreven beslissingen is van waarde voor elke e-commerce specialist.

Type
Deep dive
Docent
Kim Baas
Locatie
Online classroom
Datum
17 december 2024
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

Tijdens deze training leer je welke e-commerce KPI’s écht belangrijk zijn en hoe je deze effectief kunt meten en interpreteren. Veel e-commerce bedrijven sturen bijvoorbeeld op een CAC/CLV ratio van 1:3, maar wat betekent dit precies? En welke definities hanteer je? 

Wij laten je zien met welke KPI’s je kunt sturen op marge of omzet. Je leert hoe verschillende afdelingen en metrics binnen je bedrijf samenwerken om je winst- of omzetdoelen te bereiken. Deze onderlinge verbanden maken we inzichtelijk met behulp van de KPI Pyramide, die een volledig overzicht biedt van diverse bedrijfsaspecten, zoals marketing, terugkerende omzet en conversieratio’s. Aan het einde van de training weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om je doelen te realiseren.

We leren je 10 praktische Shopify hacks, zoals het toevoegen van een simpel woord aan je kortingscode om te monitoren hoeveel korting je weggeeft aan influencers. Of het gebruik van tags om klanten te groeperen op basis van branche, wat je helpt om gerichte marketingcampagnes op te zetten.

Programma

Tijdens deze training (09:30 - 12:30 uur)

Hoe definieer, meet en interpreteer je KPI’s? Welke KPI’s kunnen opgenomen worden in de KPI Pyramide? We verdiepen ons in verschillende scenario’s met praktijkvoorbeelden en bespreken de 10 Shopify-hacks om je data efficiënter in te richten.

Resultaten

Na het volgen van de training kun je:
De belangrijkste e-commerce KPI's identificeren en begrijpen hoe deze van invloed zijn op je bedrijfsresultaten.
Effectief sturen op KPI's zoals CAC/CLV (bijvoorbeeld op basis van marge of omzet, en over verschillende tijdsperioden).
De samenhang tussen verschillende KPI’s begrijpen.
Processen implementeren die, met behulp van onze Shopify Hacks, je data nog meer waardevolle inzichten geven.
Op basis van de KPI Pyramide krijg je inzicht in welke knoppen je moet draaien voor betere resultaten.
Complexe business vraagstukken benaderen met een datagedreven aanpak, waardoor je betere beslissingen kunt nemen voor groei en optimalisatie.
Met meer zelfvertrouwen werken met e-commerce data en deze toepassen voor langetermijnstrategie en dagelijkse bedrijfsvoering.

Trainer

Kim Baas
Kim Baas

Kim is een ervaren ondernemer en data-expert met meer dan 7 jaar ervaring in het begeleiden van e-commerce bedrijven. Met haar achtergrond bij VodafoneZiggo en haar werk als remote BI team voor bedrijven als Veloretti, Stoov en Mr Marvis, begrijpt ze de uitdagingen van e-commerce bedrijven als geen ander. In deze training deelt ze praktijkervaringen en helpt ze je de juiste KPI’s te herkennen en te benutten voor betere prestaties.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager