Visuals voor Google Shopping & Ads
De training is ontwikkeld voor professionals in online advertising die meer impact willen realiseren met visuals. Van PPC- en SEA-specialisten tot e-commerce- en marketing managers, iedereen die de rol van beeld in campagnes beter wil begrijpen en toepassen, vindt hier direct bruikbare inzichten. Je hoeft geen kennis van fotografie te hebben. Ook voor wie AI wil inzetten binnen visuele contentcreatie vormt deze training een waardevolle introductie in 4o Image Generation, met direct toepasbare praktijkvoorbeelden.
Omschrijving
Visueel gedrag speelt een belangrijke rol in hoe mensen advertenties waarnemen. Online shoppers scannen snel en maken onbewuste keuzes. Welke beelden werken in SEA, Google Shopping of social ads? Wat trekt de aandacht en zet aan tot actie?
Deze deep dive biedt inzichten in de rol van fotografie binnen advertentie strategieën. Van visuele triggers en gedragspsychologie tot het toepassen van bewezen technieken en methoden voor fotoselectie. Deelnemers krijgen tools om direct toe te passen in praktijkcases en campagnes. Daarbij leer je hoe je met 4o Image Generation zelf AI-beelden genereert, optimaliseert en inzet voor specifieke campagnedoelen.
Begrijp hoe beeld werkt, maak keuzes die presteren, en benut de kracht van fotografie als sturend element in advertenties.
Programma
De eerste dag biedt inzicht in het visuele gedrag van online shoppers en hoe beeld keuzes stuurt. Ontdek hoe visuals prestaties beïnvloeden in SEA, Google Shopping en social ads, en leer de 10 factoren die succesvolle advertentiefotografie bepalen. Begrijp wat werkt en waarom.
Dag twee richt zich op praktische toepassing. Werk met een stappenplan om beeld doelgericht in te zetten, leer resultaten meten via A/B-tests en breng verbeteringen aan op basis van praktijkvoorbeelden. Analyseer en optimaliseer visuals direct voor effectievere campagnes. Je gaat aan de slag met 4o Image Generation: van prompt tot beeld, en van beeld naar performance.
Resultaten
Trainer

Ezra Langendorff is een senior Product Visual Strategist. Ze stond in 2009 aan de wieg van een van de eerste professionele Nederlandse fashion e-stores, adviseerde digital agencies in het ontwikkelen van visual concepten en heeft 10 jaar de scepter gezwaaid bij dé kwaliteitspartner in e-commerce fotografieproductie. Ezra adviseert merken en e-tailers in Product Visual Optimization en helpt met het ontwikkelen van visual strategieën voor e-commerce. Zo heeft ze recent de nieuwe e-commerce visual strategie voor HEMA ontwikkeld. Met haar uitgebreide ervaring in training en educatie zorgt Ezra voor een dynamische leerervaring, waardoor je de opgedane kennis direct kunt toepassen.
Visuals voor Google Shopping & Ads
Visual strategieën voor ecommerce
Managen zonder Macht
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!
