Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Google Ads: creatie & testing

Je hebt de tijd genomen om kwalitatieve RSA’s te schrijven. Je inspanning wordt beloond met een uitstekende ad strength score. Je zet je RSA live, observeert de prestaties en concludeert dat je er meer van had verwacht. Herkenbaar? Neem deel aan onze uitgebreide 2-daagse Google Ads-training, gericht op het schrijven van effectieve en het testen van RSA teksten.
Meesterschap in RSA testing: Inzicht in Google ad testing, overwinnen van beperkingen, en verbeterde testvaardigheden.
Overtuigend schrijven: De kunst ontdekken, aandacht trekken, interesse wekken en actie stimuleren in advertentieteksten.
Meten en analyseren: Effectief meten van advertentie resultaten, data-analyse en gebruik voor data-gedreven beslissingen.
Voor wie?

Deze training is perfect voor marketeers en advertentieprofessionals die hun vaardigheden willen verbeteren in het schrijven en testen van Responsieve zoekadvertenties (RSA’s) binnen Google Ads. Je bent bekend met het creëren van kwalitatieve RSA’s, maar verlangt naar meer effectiviteit en resultaten.

Type
Deep dive
Docent
Ivar Patterer
Locatie
Online classroom
Datum
14 en 21 mei 2024
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

Verbeter je prestaties in Google Ads aan de hand van best practices in het schrijven en testen van Responsieve zoekadvertenties (RSA).

De deep dive is ontworpen om je uit te rusten met de kennis en vaardigheden die nodig zijn om uit te blinken in het schrijven en testen van Google Ads-teksten. Tijdens de training verken je verschillende onderwerpen, waaronder advertentieaanpassers, pinning en het belang van uitingen afstemmen op zoekintentie. Met praktische oefeningen en voorbeelden uit de praktijk krijg je een solide basis voor het creëren van hoogwaardige advertentiecampagnes.

Tijdens deze training

Dag 1: Theorie en Opdrachten

Op de eerste dag van de training duiken we dieper in de theoretische kennis en strategieën achter het schrijven van overtuigende RSA teksten. We staan stil bij de beste werkwijzen en bewezen technieken om interactie te stimuleren en data-gedreven optimalisaties door te voeren. Met praktische opdrachten krijg je de kans om je nieuwe kennis in de praktijk te brengen en je vaardigheden verder te ontwikkelen.

Dag 2: Resultaten en QA

Na het voltooien van de opdrachten is het tijd om je leerervaringen in de praktijk te brengen! Tussen de trainingsdagen pas je de theorie toe in de praktijk. Op de tweede dag volgt een interactieve sessie waarin we de praktijk resultaten en je bevindingen bespreken.

Resultaten

Na deze training zullen deelnemers:
Overtuigende Google Ads-teksten kunnen schrijven.
Vertrouwen hebben in het uitvoeren van betrouwbare RSA-tests.
Winnende strategieën kunnen identificeren voor optimale campagne prestaties.
Advertentieteksten kunnen afstemmen op zoekintenties voor maximale impact.
Vaardigheid ontwikkelen in advertentieaanpassers en pinning.
Begrip hebben van bewezen interactietechnieken en data-gedreven optimalisaties.
Meten, analyseren en op data gebaseerde beslissingen nemen voor continue verbeteringen in Google Ads-prestaties.

Trainer

Ivar Patterer
Ivar Patterer

Ivar Patterer heeft 12+ jaar ervaring met digital advertising. Hij is breed georiënteerd in PPC, data, analytics, dashboarding, feed management en tagging & tracking. Na 6 jaar aan bureauzijde en 6 jaar aan klantzijde te hebben gewerkt met digital advertising heeft hij diepe kennis van Google Ads en specifiek Search & Shopping. Momenteel is hij werkzaam bij iO Digital, waar hij naast het bedienen van klanten zich bezighoud met het coachen van junior/medior consultants en de ontwikkeling van de SEA dienstverlening.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager