Logo Emerce Academy
Digital Marketing Conversion & Analytics

Google Tag Manager

Hoe meet je gebruikersinteracties en installeer je third-party pixels met aandacht voor privacy en wetgeving? Onze Google Tag Manager deep dive biedt praktische vaardigheden om je digitale strategie te optimaliseren. Ontdek de details over doelgroep, omschrijving en resultaten op de website!
Optimaliseer je digitale strategie met praktische GTM-vaardigheden.
Krijg diepgaand inzicht in gebruikersgedrag via aangepaste GA4-events.
Toekomstbestendige tracking: ethiek, wetgeving en geavanceerde implementaties.
Voor wie?

Deze training is geschikt voor marketeers, e-commerce specialisten, webanalisten en professionals op het gebied van conversieoptimalisatie (CRO) of gebruikerservaring (UX). Hoewel de focus van de training ligt op e-commerce events, zijn de opgedane kennis en vaardigheden uitstekend toepasbaar op alle soorten websites en apps.

Type
Deep dive
Docent
Ruud Castelijns
Locatie
Online classroom
Datum
19 en 26 juni 2024
Tijd
09:30 - 13:00 uur

Omschrijving

Deze Google Tag Manager masterclass biedt een gedetailleerde verkenning van de basiscomponenten, waaronder variabelen, triggers en events. Je leert hoe je deze op een optimale manier inzet voor een krachtige trackingimplementatie.De focus ligt voornamelijk op Third-Party Pixels en Google Analytics 4 events. Na een grondige test- en optimalisatie ronde ontdek je hoe je deze op maat gemaakte events naadloos integreert in Google Analytics 4. Waardoor je een dieper inzicht verkrijgt in gebruikersgedrag en website prestaties.

De masterclass is opgedeeld in twee delen. Na het leggen van de basis op dag 1, richten we ons in het tweede deel op trends, wetgeving en gaan we aan de slag met een van je use-cases als uitdagende opdracht.

Programma

Dag 1: GTM Ontdekken en Implementeren in GA4

Ontdek de kracht van GTM en leer hoe je dit optimaal benut. We analyseren aanbevolen events van Google en populaire third-party pixels. Ook gaan we de Data Layer onderzoeken, waarop we variabelen, triggers en een event gaan bouwen. Na een test- en verbeterronde implementeren we dit event in Google Analytics 4.

Dag 2: Toekomstgericht Tracken met GTM

Toekomst van GTM en tracking implementaties, inclusief wetgeving, ethiek en server-side tagging. Leer werken met templates voor meer effectiviteit en ga uitdagingen aan met gevarieerde opdrachten, waarbij je zelfs HTML en Javascript toepast. Deze opdrachten kunnen met een eigen use-case ingericht worden, maar je mag ook een demo-site gebruiken.

Resultaten

Tijdens de deep dive leer je:
Effectief gebruik van basisonderdelen van GTM: variabelen, triggers en events
Implementatie van third-party pixels, zoals Facebook- of TikTok-pixels
Omzetten van gebruikersacties in GA4 events, zowel met als zonder gebruik van DataLayer
Testen en verbeteren van creaties
Rekening houden met consent en GDPR-wetgeving
Samenwerken in GTM met naming conventions en workspaces
Trends rondom GTM en tracking implementaties

Trainer

Ruud Castelijns
Ruud Castelijns

Ruud is als technisch webanalist bedreven in het realiseren van efficiënte trackingimplementaties. Zijn focus ligt op het mogelijk maken van dagelijkse analyses voor zowel zijn collega’s als zichzelf, gebaseerd op betrouwbare data. Centraal in zijn aanpak staat de effectieve inzet van Google Tag Manager en de DataLayer.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager