Google Tag Manager
Deze training is geschikt voor marketeers, e-commerce specialisten, webanalisten en professionals op het gebied van conversieoptimalisatie (CRO) of gebruikerservaring (UX). Hoewel de focus van de training ligt op e-commerce events, zijn de opgedane kennis en vaardigheden uitstekend toepasbaar op alle soorten websites en apps.
Omschrijving
Deze Google Tag Manager masterclass biedt een gedetailleerde verkenning van de basiscomponenten, waaronder variabelen, triggers en events. Je leert hoe je deze op een optimale manier inzet voor een krachtige trackingimplementatie.De focus ligt voornamelijk op Third-Party Pixels en Google Analytics 4 events. Na een grondige test- en optimalisatie ronde ontdek je hoe je deze op maat gemaakte events naadloos integreert in Google Analytics 4. Waardoor je een dieper inzicht verkrijgt in gebruikersgedrag en website prestaties.
De masterclass is opgedeeld in twee delen. Na het leggen van de basis op dag 1, richten we ons in het tweede deel op trends, wetgeving en gaan we aan de slag met een van je use-cases als uitdagende opdracht.
Programma
Ontdek de kracht van GTM en leer hoe je dit optimaal benut. We analyseren aanbevolen events van Google en populaire third-party pixels. Ook gaan we de Data Layer onderzoeken, waarop we variabelen, triggers en een event gaan bouwen. Na een test- en verbeterronde implementeren we dit event in Google Analytics 4.
Toekomst van GTM en tracking implementaties, inclusief wetgeving, ethiek en server-side tagging. Leer werken met templates voor meer effectiviteit en ga uitdagingen aan met gevarieerde opdrachten, waarbij je zelfs HTML en Javascript toepast. Deze opdrachten kunnen met een eigen use-case ingericht worden, maar je mag ook een demo-site gebruiken.
Resultaten
Trainer

Ruud is als technisch webanalist bedreven in het realiseren van efficiënte trackingimplementaties. Zijn focus ligt op het mogelijk maken van dagelijkse analyses voor zowel zijn collega’s als zichzelf, gebaseerd op betrouwbare data. Centraal in zijn aanpak staat de effectieve inzet van Google Tag Manager en de DataLayer.
LinkedIn Marketing strategie
Kennissessie: SEO Copywriting met AI
TikTok strategie & advertising
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!
