Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Growth Hacking

Wil jij je ontwikkelen om je als marketeer aan te kunnen passen aan de eisen van de toekomst? Growth Hacking is gericht op het bereiken van significante en versnelde bedrijfsgroei. Met deze training ontwikkel je een andere mindset en nieuwe Growth Hacking skills.
Ontdek het geheim van de snelst groeiende bedrijven van de afgelopen decennia
Leer in 2 dagen hoe je met data en Growth Hacking snelle en effectieve groei realiseert
Ontwikkel een andere mindset om je als marketeer aan te passen aan de eisen van de toekomst
Voor jou?

Deze opleiding is bedoeld voor (online) marketeers, managers, webshop-, product-, category managers, e-commerce managers, online specialisten, ondernemers en startups, die met hun bedrijf meer impact willen behalen. Hij is echt iets voor jou als je een kei bent in je vak. Als je talent combineert met de motivatie en skills om hét verschil te maken.

Type
Training
Docent
Sharif Sediqui
Locatie
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Utrecht of Online
Beschikbare data
Datum
10 en 17 juni 2024
Tijd
09:30 - 16:30
Datum
27 september en 4 oktober 2024
Tijd
09:30 - 16:30
€ 1295 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

Een bedrijf (digitaal) laten groeien wordt steeds moeilijker. Grote marketingcampagnes hebben hun kracht verloren en maken plaats voor kleine experimenten, continu testen en bijsturen. Om daarbij snel in te spelen op de veranderende behoefte en concurrentie in de markt kunnen marketeers niet meer zonder technische en analytische skills. In de 2-daagse opleiding Growth Hacking ontwikkel je daarom zowel een andere mindset als nieuwe vaardigheden om je als marketeer aan te passen aan de eisen van de toekomst.

Leer met minimale programmeerkennis je slagkracht te vertienvoudigen. In 2 dagen tijd leer je alles om tot schaalbare en voorspelbare groei te komen. Dit doe je aan de hand van de ‘7 pilaren van Growth Hacking’: een model dat je helpt het maximale uit je data te halen en je leert hoe je producten maakt waar mensen niet meer zonder kunnen. Daarnaast ontdek je tijdens de opleiding hoe je op de meest effectieve en efficiënte manier klanten binnenhaalt. Dit vraagt veel van de mindset en vaardigheden van je collega’s en jou als marketeer.

Programma

Dag 1: Ontdek de Product/Market Fit

Leer waarom product/market fit essentieel is voor snelgroeiende bedrijven. Begrijp hoe je waarde kunt leveren aan je klanten en hun behoeften kunt begrijpen en analyseren aan de hand van kwalitatieve en kwantitatieve data. Ontdek hoe je een product backlog kunt structureren om bij te dragen aan groei.

Dag 2: Mastering Growth Hacking

Verken geavanceerde groeistrategieën en ontrafel mythen rondom Growth Hacking. Analyseer de groeimodellen en frameworks van succesvolle bedrijven zoals Spotify, Uber en Amazon. Leer hoe je de juiste data en groeimetrics selecteert, de funnel in kaart brengt, hypothesen opstelt en valideert in 5 stappen van het Growth Hacking proces. Ontdek de rol van AI in Growth Hacking en leer over de organisatorische aspecten van growth hacking, inclusief het bouwen van een autonoom en multidisciplinair groeiteam.

Na deze training weet je:
Hoe je hoe je pains, gains en jobs to be done van de klanten in kaart brengt
Hoe je de product/market fit van het bedrijf kunt meten en verbeteren
Hoe je op data gebaseerde beslissingen maakt
Hoe je (klant)data slim inzet binnen marketing
Hoe je de growth mindset bereikt
Hoe je een multidisciplinair groei team samenstelt
Hoe je resultaten van experimenten meet en rapporteert
Hoe je effeciente klantenwervering doet
Hoe je klanten werft die op de lange termijn zorgen voor de meeste winstgevendheid
Hoe je de gehele groei funnel doormeet en elke stap een boost geeft
Hoe je hypothesen test valideert

Trainer

Sharif Sediqui
Sharif Sediqui

Sharif Sediqui is operations manager en lead consultancy bij Growth Hacking Agency Sprints & Sneakers. Hij ontwerpt en implementeert de growth hacking methodiek, processen en strategie bij bedrijven als Qmusic, KPMG & Shell Recharge.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager