Growth Marketing
Deze opleiding is bedoeld voor (online) marketeers, managers, webshop-, product-, category managers, e-commerce managers, online specialisten, ondernemers en startups, die met hun bedrijf meer impact willen behalen. Hij is echt iets voor jou als je een kei bent in je vak. Als je talent combineert met de motivatie en skills om hét verschil te maken.
Omschrijving
Een bedrijf (digitaal) laten groeien wordt steeds moeilijker. Grote marketingcampagnes hebben hun kracht verloren en maken plaats voor kleine experimenten, continu testen en bijsturen. Om daarbij snel in te spelen op de veranderende behoefte en concurrentie in de markt kunnen marketeers niet meer zonder technische en analytische skills. In de 2-daagse opleiding Growth Hacking ontwikkel je daarom zowel een andere mindset als nieuwe vaardigheden om je als marketeer aan te passen aan de eisen van de toekomst.
Leer met minimale programmeerkennis je slagkracht te vertienvoudigen. In 2 dagen tijd leer je alles om tot schaalbare en voorspelbare groei te komen. Dit doe je aan de hand van de ‘7 pilaren van Growth Hacking’: een model dat je helpt het maximale uit je data te halen en je leert hoe je producten maakt waar mensen niet meer zonder kunnen. Daarnaast ontdek je tijdens de opleiding hoe je op de meest effectieve en efficiënte manier klanten binnenhaalt. Dit vraagt veel van de mindset en vaardigheden van je collega’s en jou als marketeer.
Programma
Leer waarom product/market fit essentieel is voor snelgroeiende bedrijven. Begrijp hoe je waarde kunt leveren aan je klanten en hun behoeften kunt begrijpen en analyseren aan de hand van kwalitatieve en kwantitatieve data. Ontdek hoe je een product backlog kunt structureren om bij te dragen aan groei.
Verken geavanceerde groeistrategieën en ontrafel mythen rondom Growth Hacking. Analyseer de groeimodellen en frameworks van succesvolle bedrijven zoals Spotify, Uber en Amazon. Leer hoe je de juiste data en groeimetrics selecteert, de funnel in kaart brengt, hypothesen opstelt en valideert in 5 stappen van het Growth Hacking proces. Ontdek de rol van AI in Growth Hacking en leer over de organisatorische aspecten van growth hacking, inclusief het bouwen van een autonoom en multidisciplinair groeiteam.
Trainer
Sharif Sediqui is operations manager en lead consultancy bij Growth Hacking Agency Sprints & Sneakers. Hij ontwerpt en implementeert de growth hacking methodiek, processen en strategie bij bedrijven als Qmusic, KPMG & Shell Recharge.
LinkedIn Marketing strategie
Kennissessie: SEO Copywriting met AI
TikTok strategie & advertising
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!