Influencer Marketing Strategie
Deze training is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor het opbouwen en uitbouwen van merken. Denk hierbij aan marketing-, communicatie- en mediaprofessionals, e-commerce managers en (social) content managers en makers.
Omschrijving
In vrijwel elke sector zijn er influencers beschikbaar. Met de juiste informatie en een goede strategie, kan influencer marketing interessant zijn voor elke organisatie. Maar hoe kun je influencer marketing in de bestaande strategieën laten passen?
Leer tijdens deze training hoe je een effectieve influencer campagne kunt opzetten die aansluit bij je merk en strategie. Ontwikkel niet alleen de vaardigheden om de juiste influencers te vinden en te engageren, maar leer ook hoe je content creëert die relevant is voor je doelgroep en bijdraagt aan merkvoorkeur. Los van de theorie en de nieuwste onderzoeken, wordt de aanpak geïllustreerd door middel van een award-winning casus.
Programma
Verken het landschap van influencer marketing in 2024 en ontdek de belangrijkste trends en ontwikkelingen. Leer de succesfactoren kennen voor een effectieve influencer marketingstrategie. Ontdek hoe relevantie & authenticiteit terugkomen in de ‘mid-funnel’ aanpak.
Terugblik op de essentiële kaders voor een succesvol influencer programma. Ga aan de slag met een eigen programma: Content / Influencers / Brand & Activatie. Kijk vooruit naar de impact van AI op influencer marketing programma’s en de opkomst van virtuele influencers.
Resultaten
Trainer

John Meulemans is een ervaren strateeg en oprichter van meerdere award-winning agencies. Met klanten als Danone, BMW, Tikkie, Deloitte, Sony Music, Dopper, KPMG en Unicef heeft hij veel ervaring opgedaan. Zijn praktijkgerichte kennis en bewezen successen maken hem de ideale trainer voor deze deep dive sessie.
AI Agents
Digital Marketing Strategie
BLIJF VOOROP LOPEN IN DE DIGITALE MARKETINGREVOLUTIE
Deze leergang is dé update rond digital marketing in 2025: een uniek en intensief programma waarin je in enkele maanden volledig wordt klaargestoomd om de nieuwste digitale marketingstrategieën te begrijpen én toe te passen in je eigen praktijk.
In een tijd waarin AI, data, nieuwe platformen en veranderend consumentengedrag het speelveld opnieuw definiëren, biedt deze leergang de kennis, strategieën en vaardigheden om relevant te blijven, effectief te sturen én resultaat te boeken. Deze leergang helpt bij het maken van strategische keuzes en laat zien welke ontwikkelingen van belang zijn voor je business.
Het meest complete digital marketing programma: 5 dagen, 16 experts, nieuwste trends en innovaties.
Feedback & Verwachtingen
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!
