Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Influencer Marketing Strategie

Het is duidelijk waarom influencers steeds populairder worden. Steeds meer consumenten hechten waarde aan mond-tot-mondreclame; maar liefst 92% van hen vertrouwt op aanbevelingen, zelfs van onbekenden. Ontdek tijdens deze training hoe je een influencer marketing strategie ontwikkelt en implementeert, die concrete resultaten oplevert.
Influencer marketing trends en succesfactoren
Ontwikkeling van je strategische programma
Praktijkvoorbeelden en cases
Voor wie?

Deze training is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor het opbouwen en uitbouwen van merken. Denk hierbij aan marketing-, communicatie- en mediaprofessionals, e-commerce managers en (social) content managers en makers.

Type
Deep dive
Docent
John Meulemans
Locatie
Online classroom
Momenteel geen data beschikbaar

Omschrijving

In vrijwel elke sector zijn er influencers beschikbaar. Met de juiste informatie en een goede strategie, kan influencer marketing interessant zijn voor elke organisatie. Maar hoe kun je influencer marketing in de bestaande strategieën laten passen?

Leer tijdens deze training hoe je een effectieve influencer campagne kunt opzetten die aansluit bij je merk en strategie. Ontwikkel niet alleen de vaardigheden om de juiste influencers te vinden en te engageren, maar leer ook hoe je content creëert die relevant is voor je doelgroep en bijdraagt aan merkvoorkeur. Los van de theorie en de nieuwste onderzoeken, wordt de aanpak geïllustreerd door middel van een award-winning casus.

Programma

Dag 1: Influencer marketing trends en succesfactoren

Verken het landschap van influencer marketing in 2024 en ontdek de belangrijkste trends en ontwikkelingen. Leer de succesfactoren kennen voor een effectieve influencer marketingstrategie. Ontdek hoe relevantie & authenticiteit terugkomen in de ‘mid-funnel’ aanpak.

Dag 2: Ontwikkeling van je strategische programma

Terugblik op de essentiële kaders voor een succesvol influencer programma. Ga aan de slag met een eigen programma: Content / Influencers / Brand & Activatie. Kijk vooruit naar de impact van AI op influencer marketing programma’s en de opkomst van virtuele influencers.

Resultaten

Tijdens deze deep dive leer je:
De belangrijkste trends en ontwikkelingen die impact hebben
Hoe je een succesvol influencer marketing programma implementeert
Hoe je als merk relevant bent en je authenticiteit waarborgt
Welke KPI’s je hanteert en hoe je succes meet
Praktijkvoorbeelden en cases om het geleerde in praktijk te kunnen brengen

Trainer

John Meulemans
John Meulemans

John Meulemans is een ervaren strateeg en oprichter van meerdere award-winning agencies. Met klanten als Danone, BMW, Tikkie, Deloitte, Sony Music, Dopper, KPMG en Unicef heeft hij veel ervaring opgedaan. Zijn praktijkgerichte kennis en bewezen successen maken hem de ideale trainer voor deze deep dive sessie. 

Andere trainingen in Digital Marketing
AI Agents
Meer dan 80% van de bedrijven gebruikt AI en AI Agents spelen hierin een steeds grotere rol. Klantinteracties verlopen steeds vaker via slimme systemen, aanbevelingen passen zich automatisch aan en workflows draaien zonder menselijke tussenkomst. AI Agents sturen deze processen aan en nemen steeds meer taken over. In deze deep dive wordt duidelijk hoe AI Agents werken en hoe ze strategisch kunnen worden ingezet.
Digital Marketing Strategie

BLIJF VOOROP LOPEN IN DE DIGITALE MARKETINGREVOLUTIE


Deze leergang is dé update rond digital marketing in 2025: een uniek en intensief programma waarin je in enkele maanden volledig wordt klaargestoomd om de nieuwste digitale marketingstrategieën te begrijpen én toe te passen in je eigen praktijk.

In een tijd waarin AI, data, nieuwe platformen en veranderend consumentengedrag het speelveld opnieuw definiëren, biedt deze leergang de kennis, strategieën en vaardigheden om relevant te blijven, effectief te sturen én resultaat te boeken. Deze leergang helpt bij het maken van strategische keuzes en laat zien welke ontwikkelingen van belang zijn voor je business.

Het meest complete digital marketing programma: 5 dagen, 16 experts, nieuwste trends en innovaties.
Feedback & Verwachtingen
'Beter feedback geven' is een veelgevraagd thema onder organisaties en teamleiders die hun manier van aansturen willen aanscherpen. Feedback staat echter niet op zichzelf. Duidelijke verwachtingen en een sterke vertrouwensbasis binnen het team bepalen of feedback de juiste impact heeft. Deze training richt zich op de samenhang tussen deze elementen en biedt handvatten om feedback te geven die bijdragen aan groei en prestaties.
Bekijk meer

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager