Logo Emerce Academy
Digital Marketing Conversion & Analytics

SEO Copywriting mét AI

Hoe bereik je een hoge positie in de zoekresultaten met je website? Is Google nog steeds relevant in het tijdperk van ChatGPT en AI? Hoe kan AI je helpen om topposities in Google te bereiken? Tijdens deze deep dive leer je hoe je je website laat opvallen in de zoekresultaten met focus op techniek, autoriteit en inhoud. En dat alles met enige assistentie van ChatGPT.
Verdiep je SEO-kennis met een goede contentstrategie
Optimaliseer de weergave in zoekresultaten met effectieve SEO-elementen
Leer keywords kiezen en achterhaal de vragen die je doelgroep stelt
Voor jou?

Deze deep dive is voor professionals die hun expertise in SEO willen vergroten en effectieve strategieën willen leren om de online zichtbaarheid van hun website te verbeteren.

Type
Deep dive
Docent
Etienne Donicie
Locatie
Online classroom
Datum
14 en 28 juni (startgarantie)
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

Hoe zorg je ervoor dat je website opvalt tussen de zoekresultaten? Ontdek tijdens de deep dive welke tactieken voorheen werkten maar nu niet meer effectief zijn. Verdiep je in de werking van zoekmachines. Ontwikkel relevante content en begrijp welke factoren de ranking beïnvloeden. Verken essentiële begrippen zoals Featured Snippet, FAQ en Knowledge Graph. Pas je kennis toe met praktische voorbeelden en verbeter je eigen website.

Google probeert AI-gegenereerde content te weren (dit lukt niet altijd). Hoe kan AI ondersteunen:

  • Gebruik het voor inspiratie en om inzicht te krijgen in de vragen van je doelgroep
  • Laat ChatGPT een SEO-analyse uitvoeren
  • Genereer snel alternatieve meta-informatie, titels en alt-teksten voor bestaande content
  • Zet ChatGPT in als je ideale redactie-assistent

Het kiezen van de juiste woorden is cruciaal voor SEO. Leer daarom ook hoe je de meest geschikte zoektermen selecteert met behulp van handige tools.

Tijdens deze training

Dag 1: SEO-essentials en weergave-optimalisatie

Op de eerste dag van de training leer je de werking van zoekmachines en het belang van relevante content. We bespreken ook hoe je de weergave van je website in zoekresultaten kunt optimaliseren. Daarnaast gaan we praktisch aan de slag met het verbeteren van je website.

Dag 2: Geavanceerde SEO-technieken en contentcreatie

Op de tweede dag gaan we dieper in op geavanceerdere SEO-onderwerpen, zoals keyword analyses en het optimaliseren van bestaande pagina’s. We laten je zien hoe je relevante content kunt creëren die vragen van je doelgroep beantwoordt. Daarnaast hebben we het over PDF-optimalisatie, structured data, content onderhoud en seasonal SEO.

Resultaten

Kortom: Deze training biedt je alle essentiële kennis en vaardigheden om je SEO-strategie te verbeteren en de online zichtbaarheid van je website te vergroten.

Tijdens deze training leer je:
SEO-kennis verfijnen met technieken, contentstrategieën en autoriteit opbouw
De weergave van je website in zoekresultaten optimaliseren met de voor Google belangrijke ranking factors
Begrijpen hoe de wereld van Google verandert en hoe je je strategie hierop aanpast
Relevante content creëren en inzicht krijgen in de factoren die je ranking beïnvloeden
Handige tools zoals Google Trends, Answerthepublic.com en Ubersuggest te gebruiken
voor keyword analyse
Bestaande pagina's optimaliseren met gekozen zoekwoorden en verbeteren van de technische aspecten
Van je website een antwoordmachine maken door waardevolle content te creëren die vragen van je doelgroep beantwoordt
ChatGPT op een slimme manier inzetten zodat je tijd bespaart op de SEO-uitvoering

Trainer

Etienne Donicie
Etienne Donicie

Etienne Donicie is een ervaren professional in online content. Met ruim 25 jaar ervaring als contentschrijver en adviseur helpt hij organisaties bij het opzetten van effectieve contentstrategieën en het optimaliseren van conversie, webredactie en SEO.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager