Logo Emerce Academy
E-commerce Digital Marketing

UX en usability voor e-commerce

Hoe zorg je voor meer online verkoop via je website? Welke usability principes en UX trucjes zorgen ervoor dat je website voor je klanten onweerstaanbaar wordt?
Tijdens deze training leer je
Online verkopen zoals een pro
Conversie optimalisatie insights
Trucs en tips over hoe je je bezoekers overtuigt om te kopen
Voor jou?

Iedereen die een webshop heeft of betrokken is bij de ontwikkeling, uitbouw en optimalisatie van e-commerce websites. En beseft dat niets vanzelf gaat. E-commerce managers, UX designers, copywriters, CRO-specialisten.

Niveau: Medior
Type
Masterclass
Niveau
Medior
Docent
Karl Gilis, Joey Kant
Locatie
Online classroom

Omschrijving

Karl Gilis, de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert van de wereld, geeft je nieuwe inzichten tijdens de masterclass UX en usability voor e-commerce. Karl helpt bedrijven als Carglass, Nespresso, Quickstep, De Bijenkorf en Yoast om klantgericht te worden. Als specialist met jarenlange ervaring in usability en conversie optimalisatie helpt Karl je om je  e-commerce omgeving naar een hoger niveau te tillen.

Veel e-commerce bedrijven laten heel wat potentiële omzet aan hun neus voorbij gaan. Hoe dit komt? Omdat ze net niet klantgericht genoeg zijn, net te weinig eigen stem hebben of het hen ontbreekt aan kennis om ervoor te zorgen dat bezoekers klanten worden. Sterker nog: ze kijken naar hoe succesvolle shops het doen, maar halen daar niet precies de punten uit die het verschil maken. Toch is het niet zo moeilijk, zolang je maar weet welke zaken meteen impact hebben op de verkoop.

Karl onderzoekt al jaren de klantentevredenheid bij online shoppers. Vanuit die Customer Experience Barometer toont hij tijdens de masterclass welke grote en kleine elementen direct impact hebben op je klantentevredenheid en het online succes. Verwacht een masterclass vol met praktische tips, voorbeelden en cases die tonen wat werkt en wat niet.

Tijdens deze training

13:30 – 15:00 Hoe optimaliseer ik de detail- en check-out pagina?
15:30 – 17:00 Maak je homepage en categoriepagina klantgericht!

Na deze training weet je:
Waarom categoriepagina’s zo ontzettend belangrijk zijn
Wat er wel en niet op zo’n categoriepagina moet staan (en waarom jij het waarschijnlijk niet zo goed aanpakt)
Hoe maak je de perfecte filternavigatie?
Hoe zorg je bezoekers snel het juiste product vinden (en je retourneringen aanzienlijk verminderen)
Designprincipes die echt het verschil maken op je detailpagina;
Hoe je ervoor zorgt dat je content alle vragen van klanten beantwoord (en ze dus bij jou kopen);
Hoe je zorgt voor meer terugkerende klanten door ook na de aankoop de klant centraal te zetten

Docent

Karl Gilis
Karl Gilis de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert ter wereld

Volgens PPC Hero is Karl de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert ter wereld. Met AGConsult versnelt Karl al 20 jaar de groei van bedrijven door hun klanten centraal te plaatsen. Altijd gebaseerd op feiten en onderzoek omdat meningen maar meningen zijn. Naast dat Karl o.a. TUI, Suzuki, Carglass en Yoast helpt om klantgericht te worden, wordt hij regelmatig gevraagd als keynote spreker op internationale conferenties. Zo sprak hij al in 23 landen op drie continenten!

Joey Kant
Joey Kant Conversie Optimalisatie Expert

Joey onderzoekt elke dag het surfgedrag van bezoekers met als doel een fijnere gebruikservaring te creëren voor de websites, intranetten en applicaties. Door middel van data analyses en gebruikersonderzoek krijgt hij inzicht in hoe bezoekers door de website navigeren. En vooral: waar ze op vastlopen. Tijdens deze masterclass deelt hij de belangrijkste punten met jou.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager