EMERCE 100 / EMERCE 64

Naast een nieuwe editie van Emerce verschijnt deze maand ook de Emerce 100, het jaarlijkse Emerce imago-onderzoek van bedrijven in de e-business.

De Emerce 100, het jaarlijkse Emerce imago-onderzoek van bedrijven in de e-business, is een onderzoek naar het imago van leveranciers op het gebied van e-business. De perceptie staat centraal: Wie is het meest innovatief? Wie heeft de beste tarieven? En wie komt het betrouwbaarst over?

De top 100 en de top 10´s per branche.
De verantwoording en de analyse .

Verder in Emerce 100

Redactioneel: Spiegel
De Emerce 100 weerspiegelt de focus van de branche. En die is duidelijk optimistisch.

Als het economisch mee zit, laten bedrijven het breed hangen met dure campagnes, meer personeel en boude investeringen. In mindere tijden overheerst het calvinisme en is er meestal meer aandacht voor serieuze zaken als onderhoud en veiligheid. Dit cyclische principe is jaarlijks terug te zien in de Emerce 100. Dit jaar is de branche optimistisch gestemd en dat zie je aan de uitgaven.

E-COMMERCE
Kijken, kijken, kopen
In webwinkels haakt het publiek vaak voor de kassa af. De customer conversion moet dus beter.

Webwinkels kunnen de koop niet sluiten: het publiek vult wel het mandje maar het
merendeel komt uiteindelijk niet bij de kassa. Het verhogen van de conversie van kijkers
naar kopers is van levensbelang.

ICT CONSULTANCY AND SERVICES
Marketing per chip

Automatisering dringt door in de marketingcampagne en leert meer over de klant

De computer kan de marketeer niet vervangen, maar kan voor hem wel razendsnel relevante gegevens uit klantinformatie halen en verbanden aantonen. Automatisering kan zo een belangrijke pijler zijn in de campagnestrategie. Een zelflerend proces.

INTERNETAANBIEDERS EN WEBHOSTING
Datapakhuis Europa

Internetproviders en telecombedrijven moeten van 'Brussel' voortaan de gebruikgegevens van klanten bewaren

De Europese wetgevers willen dat telecombedrijven en providers voortaan de
gebruikgegevens van bellers en internetters bewaren, in een eigen opslag of in een
centraal datapakhuis. Een curieuze, nutteloze en dure operatie, waarschuwt de branche.

ONLINE MARKETING
Spotjes nieuwe stijl

Online advertentiebestedingen breken door de grens van 250 miljoen euro. Video is de nieuwe kaskraker.

Nu internet een volwassen advertentiekanaal is, durven adverteerders er ook het ‘echte
werk’ op te plaatsen. Streaming commercials zijn straks voor internet wat reclamespotjes
ooit waren voor televisie: big business.

SECURUTY
Vliegende virussen

Smartphones zijn gevoelig voor mobiele virussen. Antivirusbedrijven bereiden zich voor

Met de snelle opkomst van de pda en de smartphone zullen talloze e-mails en mms-berichten door de ether vliegen. Daarop kunnen makkelijk virussen meeliften. Antivirusspecialisten werken al aan de verdediging van de kwetsbare super-gsm.

SOFTWARE
Software als webdienst
Programma’s en applicaties draaien steeds vaker volledig via het web. Flexibel en actueel

Microsoft vreest de ‘marktverstorende werking’ ervan, maar kan ook de opkomst van
software as a service niet dwarsbomen. Dit zijn programma’s en applicaties die volledig
via het web draaien. De software is flexibel, vreet geen schijfruimte en kent voortdurende
updates. In 2009 zou de markt wereldwijd al 10 miljard dollar omvatten.

MEDIA EN ENTERTAINMENT
06-tv
Nederland bevindt zich in de achterhoede van de mobiele televisie

Met umts zou televisie op het mobieltje gemeengoed worden, maar Nederland loopt er nauwelijks warm voor. Toch koesteren de telecom- en mediabedrijven grote verwachtingen. Maar wat is de beste content en welk businessmodel moeten zij kiezen?

TELECOM EN MOBIEL
Nieuwe wegen, oude wagens

De telecomsector schakelt over op ip-technologie, maar de diensten zijn nog beperkt

De telecomsector investeert fors in vernieuwing van infrastructuren, zoals glasvezel en
mobiel breedband. Internetprotocollen regelen het razendsnelle dataverkeer. Maar wat
doen ze met die nieuwe wegen? Het aanbod van diensten blijft nog achter.

WEBBUREAUS
Jagen op personeel
De interactieve sector groeit uit zijn voegen en is naarstig op zoek naar goede werkkrachten

Naarstig speuren webbureaus naar personeel. Het ontbreekt vooral aan ervaren
accountmanagers en creatieve geesten die écht feeling hebben met nieuwe media.
Jong talent genoeg, maar dat mist nog de nodige bagage. 'Goede mensen vinden? Een drama!'

WEBSITEMANAGEMENT
Nooit meer uit de lucht

Slechte bereikbaarheid van de site kost bedrijven klanten en geld. 'Downtime' is dus onacceptabel

In de 24-uurseconomie mag een professionele website simpelweg niet meer onbereikbaar zijn. 'Downtime' kost in Europa al 5 miljard euro per jaar. Klanten blijven weg en het is funest voor het imago.

Reactie plaatsen