What's new

Top stories

Google Posts groeit: heeft publiceren tussen de zoekresultaten al zin?

Google Posts wordt langzaamaan uitgebreid. Nieuwste toevoeging: een functie om video’s te plaatsen. Erg veel aandacht krijgt de functie om direct op de zoekresultatenpagina te publiceren nog niet. Toch verwacht een enkeling dat Posts belangrijk wordt voor het publiceren van content. Wat zijn de ervaringen?


Welke invloed heeft veranderend Facebook op influencers?

Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven.  De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren.  Komt het tot een influencer-revolutie?


Loyaliteit en AVG: hoe zorg je ervoor dat je klantdata mag blijven gebruiken?

Data vormen de basis van loyaliteitsprogramma’s. Zonder de NAW-gegevens, transactiegeschiedenis en demografische kenmerken van de leden begin je niet veel. De nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft dan ook grote gevolgen voor loyalty marketing. Wat zijn de gevaren en hoe zorg je ervoor dat je klantdata kunt blijven gebruiken?


Affiliate programma nieuw leven inblazen: 8 praktische tips

Affiliate marketing programma’s zijn vaak slapend. Het programma loopt op zich wel, er komt wat sales binnen, je stuurt af en toe een mailing, maar het overgrote deel van de sales komt uit een klein groepje publishers. Tijd om je affiliate programma nieuw leven in te blazen en publishers te activeren.


Vijf voorwaarden voor succesvolle marketing automation

Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.


Het einde van search zoals we dat kennen (maar ik voel me prima)

In de afgelopen jaren is het aantal online hotelboekingen enorm gegroeid. Volgens Statista was de marktwaarde van hotelreserveringen die zijn gemaakt via internet vorig jaar alleen al in de VS meer dan 42 miljard dollar. Daar staat tegenover dat het zoekvolume op klassieke zoekmachines (zoals Google of Bing) voor generieke reisgerelateerde trefwoorden continu afneemt.


HealthCity en Saints & Stars: hoe zet je premium fitnesscentra in de markt?

HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.  


Conversieoptimalisatie voor B2B: dit zijn de uitdagingen

Continue digitalisering binnen organisaties zorgt ervoor dat Conversion Rate Optimization (CRO) van steeds groter belang is. Voor veel B2C of e-commerce organisaties is dat niets  nieuws: zij optimaliseren hun websites al jaren nauwgezet op basis van data. Dit komt binnen B2B ook steeds meer op gang, al staat het nog wel in de kinderschoenen. Op zich is dat niet heel gek, gezien conversie optimalisatie in B2B meer haken en ogen kent dan binnen B2C. Een andere aanpak is nodig.

Hoewel het proces voor B2C platforms goed ontwikkeld is, kun je deze moeilijk als blueprint op een B2B organisatie toepassen. Niet alleen omdat de customer journey vaak veel ingewikkelder is dan die van de gemiddelde webshop, maar ook vanwege het praktische probleem dat er veel minder traffic over B2B websites gaat. Gelukkig valt hiermee te werken.


Meer artikelen in Marketing

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen