What's new

Top stories

Sander Wubben (Flow.ai): ‘Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen’

Je komt ze steeds vaker tegen: de chatbot. Een systeem dat antwoord geeft op vragen. Een uitkomst voor veel bedrijven. Dankzij de chatbot zijn ze, als het goed is, minder tijd kwijt met het beantwoorden van telefoontjes of mail. Dat werkt vooral goed bij eenvoudige gesprekjes. Om tegemoet te komen in de vraag naar chatbots bouwde Flow.ai een platform waarmee je ze zelf kunt bouwen.


De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.


Waarom transparantie en duurzaamheid in programmatic essentieel is

Als we onze blik werpen op de afgelopen tien jaar in programmatic, dan is het een inspirerende tijd in digital advertising (geweest), ondanks de worstelingen van de branche met de langlopende uitdagingen naar volwassenheid. Dit jaar kwamen een aantal daarvan eindelijk bovendrijven. Door deze uitdagingen samen aan te pakken, maken we de weg vrij voor de groei die deze branche zo nodig heeft. Met het ingaan van 2018, bereiken we een keerpunt waar de duurzaamheid van programmatic advertising uiteindelijk samen valt met de korte termijn business goals.


‘Facebook zal zijn targeting gebruiken om advertenties weer te geven op WhatsApp’

Samantha Noble is de oprichter van Biddable Moments, een Paid Media Consultancy Agency dat zich richt op het helpen van merken bij het vergroten van hun omzet via PPC en doelgroepen-ontwikkeling. Samantha heeft de UK Search Personality Award gewonnen bij de UK Search Awards 2016 en werd ook beoordeeld als een van de top 25 in PPC Heros ‘Most Influential PPC Experts’ lijst in 2016 en 2017. In 2011 richtte Samantha de Digital Females-groep op die nu meer dan 750 leden heeft en tot nu toe 16 evenementen heeft georganiseerd.


Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”


Meer artikelen in Marketing

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen