What's new

Top stories

Recruitment in 2018: digitale tendens met een human touch

Net als andere branches kent ook de recruitmentsector een sterke digitale focus. Online tools, kunstmatige intelligentie en robotisering zijn een waardevol alternatief voor de vele administratieve taken en bieden de branche volop mogelijkheden. Maar laten we het menselijk aspect niet vergeten. Want de human touch zou wel eens de grootste onderscheidende factor kunnen zijn in 2018.


Zo belangrijk voor je conversie: thumbnails

Als je wilt dat je video’s bekeken worden, dan moeten ze opvallen. Vaak beslissen bezoekers wat ze gaan kijken op basis van thumbnails. Youtube selecteert bijvoorbeeld automatisch drie thumbnails waaruit gekozen kan worden, maar je kunt ook zelfgemaakte thumbnails uploaden. Welke mogelijkheden biedt dat en wat zijn de verschillende soorten effectieve thumbnails.


Privacy: consument is vooral bang voor meer reclame

Het grootste deel van de consumenten (75%) is bekend met de aanstaande strengere wetgeving (AVG/GDPR) en heeft daar hoge verwachtingen van. Ze verwachten dat dit niet alleen leidt tot een betere bescherming van de eigen persoonsgegevens, maar ook tot het ontvangen van minder reclame. Maar verwachting en werkelijkheid stroken niet altijd met elkaar. 


Waarom we met robots moeten praten

Binnenkort praten we met machines alsof het niets is, alsof ze personen zijn. Als we de voorspellingen mogen geloven zijn er in 2020 meer dan twintig miljard connected devices, die je leven makkelijker maken. Er zit bijna niets anders op dan deel te nemen aan deze virtuele evolutie. Maar welke acties moeten we zelf ondernemen om de evolutie te adopteren?


Hoe krijg je ethiek in je chatbot?

Inmiddels zijn er tienduizenden chatbots te vinden. In veel markten is de techniek al omarmd, en niet zonder reden. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en antwoorden supersnel op vragen. Met name Millennials, van nature zeer ongeduldig als het om brand engagement gaat, hebben zeer hoge verwachtingen. Ruim 22% verwacht binnen 10 minuten een reactie wanneer zij via social media contact opnemen met een bedrijf. Zeker 52% van deze gebruikers laat het online winkelmandje achter wanneer er niet snel een antwoord gevonden kan worden.


Hot: Next Gen business apps

Het credo there’s an app for that, geldt niet alleen voor ons privéleven. Ook zakelijk poppen voortdurend nieuwe applicaties op die het werk makkelijker moeten maken. Van Twist tot het minder bekende Amplifr. In welke richting ontwikkelen deze tools zich? En welke zijn het proberen meer dan waard als het gaat om communicatie, development en dashboarding?


AI voor iedereen; Hoe bedrijven profiteren van vooruitgang in AI en machine learning

Het moment waarop technologie echt doorbreekt, kan meestal alleen achteraf worden bepaald. Bij artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) is dat echter anders. Beide technologieën zijn nagenoeg alomtegenwoordig en prijken bovenaan menig lijstje met buzzwords. Persoonlijk denk ik dat er, juist door die opkomst van AI en ML, geen beter moment is om slimme applicaties te ontwikkelen en te gebruiken. Er komen namelijk drie zaken samen.


Met eigen satellieten versnelt LPGAN het Internet of Things

Coen Janssen is CFO en één van de vier oprichters van Hiber (voorheen bekend als Magnitude Space), het bedrijf dat de wereld in positieve zin wil veroveren met hun project Low Power Global Area Network (LPGAN). In 2018 gaat de startup van Nederlandse bodem de ruimte in met eigen satellieten. “Wat wij bieden is inzicht: in theorie in alle ‘dingen’ die je aan het IoT kunt hangen.”


Meer artikelen in Communicatie

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen