What's new

Top stories

Vaker online is een race to the bottom

Vast onderdeel van mijn ochtendritueel: de wekker op mijn iPhone gaat af, half in slaap unlock ik hem en open direct een min of meer willekeurig gekozen app. Met één oog in mijn kussen probeer ik een artikel in de NOS-app te lezen. Tijdens het tandenpoetsen scroll ik door Facebook en bij het ontbijt kijk ik naar YouTube. Hè lekker, een nieuwe dag!


Dit zijn de trends in contentmarketing in 2018

Merk je ook dat de effectiviteit van traditionele advertenties blijft dalen? Als marketeer of ondernemer kun je anno 2018 dan ook niet meer om content-marketing heen. Maar waar moet je, als het om content-marketing gaat, het komende jaar vooral op letten? Ik stelde deze vraag aan de beste content-marketeers uit mijn netwerk.


Gebruiksvriendelijk of niet: de paradox van de login

Door de rijkheid van ons digitale leven gebruiken we steeds meer diensten waarvoor we een login nodig hebben. De rol van de login neemt toe, terwijl aan de bruikbaarheid ervan getwijfeld kan worden. De klassieke login – gebruikersnaam/wachtwoord – vergt namelijk veel van de gebruiker. Tijd voor een alternatief!


Wat we kunnen leren van social influencers

Wat hebben zij dat wij niet hebben? Geef toe: wie van ons heeft zich nooit die vraag gesteld bij een bezoek aan de populairste kanalen van social influencers op YouTube of Instagram? Als we de succesvolste social influencers bekijken, valt op dat ze een aantal fascinerende kenmerken gemeen hebben. We hebben het dan niet over de enorme aantallen volgers en de hoge interactiepercentages. Om dit soort succes te bereiken, heb je naast doorzettingsvermogen en talent nog veel meer nodig.


Een Dutch Interactive Award en tòch geen auteursrecht?

Lijkt de website van Tuinmeubelshop op de website van Kees Smit? Ja, best wel. Inbreuk op het auteursrecht! Toch? Kees Smit vond het in ieder geval niet grappig. De Keessmit-site was ontwikkeld door Adwise en genomineerd voor een Dutch Interactive Award. Het klinkt logisch dat er dan auteursrecht op je site zit, hoewel bij een DIA naar meer wordt gekeken dan alleen originaliteit Maar is het ook zo?


Zo vergelijk je media monitoringtools

De enorme populariteit van social en online media in de afgelopen decennia zorgt voor een exponentiële groei van volume en diversiteit aan mediadata. Deze data vormt voor marketeers, communicatie- en PR-professionals een walhalla. Op de Nederlandse markt zijn er verscheidene aanbieders van media monitoringtools. Maar hoe vergelijk je deze en hoe bepaal je welke tool hét ultieme middel is?


7 dingen die een designer moet weten over digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid helpt mensen met een handicap of een beperking om gemakkelijk de weg te vinden op het internet. Net zoals openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen, zou dat ook op het web zo moeten zijn. Welke webrichtlijnen zijn er en waar moet een designer nog meer rekening mee houden?


Hoe verhoog ik de conversie van mijn blog?

B2B-bloggers, maar ook B2C of juist hobbybloggers willen allemaal weten hoe ze de conversie kunnen verhogen. Vaak zijn ze al gestart met het periodiek bloggen en zijn ze lekker op dreef met nieuwe blogs, herschrijven van oude blogs, reacties beantwoorden en social media community management. Maar dan volgt het kantelpunt: wat kan er  nog meer met het blog? 


Gamification maakt e-mailmarketing relevant – en leuk

Een e-mailmarketeer wil graag interactie met de doelgroep. Hij heeft vast wel een contentkalender, automatische campagnes en een strategie om de content op tijd aangeleverd te krijgen. Toch valt het niet mee om steeds de juiste snaar te raken bij de doelgroepen. Probeer eens een andere invalshoek om je publiek te verrassen: Gamification.


Meer artikelen in Communicatie

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen