What's new

Top stories

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?


Is je medewerker ook altijd een ambassadeur?

Met de huidige toename van de hoeveelheid bloggers, vloggers en influencers, is het niet gek dat dit ook zijn invloed heeft op de arbeidsmarkt. Steeds meer werknemers delen content op het internet over hun baan. Waar dit veelal positief is, kunnen ze ook een negatieve invloed hebben op een bedrijf. Het is daarom als werkgever belangrijk om hier beleid voor te maken. Hoe zet je het in als een kans in plaats van dat je het als een bedreiging ziet?


Hoe je de klant- en medewerkerservaring verbindt voor de optimale customer journey

Financiële instellingen investeren veel geld in het digitaliseren en innoveren van klantcontact om de klantervaring te optimaliseren. Daarbij richten ze zich op de processen en wordt de medewerkerservaring vaak vergeten. Terwijl het juist de verbinding is tussen de klantervaring (customer experience) en medewerkerservaring (employee experience) die het verschil maakt. Met de juiste hulpmiddelen zijn medewerkers in staat om een klantreis onvergetelijk te maken.


War for talent: social employer branding in drie stappen

Hoe vind je de juiste mensen voor de specifieke vacatures die je open hebt staan? Talent is waardevoller dan ooit en de jacht is geopend om die mensen voor je te winnen. Naast de traditionele recruitmentkantoren die overuren draaien, is er een relatief new kid on the block: social media, zeer geschikt voor employer branding.


Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?


Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.


Meer artikelen in Communicatie

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen