What's new

Top stories

Emerce eDay: Galit Ariel over Augmented Reality

Augmented Reality is de technologie die een nieuw tijdperk in zal luiden als het gaat om onze interactie met merken en content. Dat is de visie van Galit Ariel, zelfbenoemd digital hippie, die AR ziet als fascinerende manier om de fysieke realiteit naar een hoger plan te brengen. Op 5 oktober is ze spreker op eDay.


Niels Baas over nieuw NLziet: ‘Totaaldienst als wapen tegen concurrentie’

Deze zomer is streamingdienst NLziet een bètatest gestart voor een nieuwe web- en mobiele app. Het bedrijf test daarmee functies voor livetelevisie en replay-tv. Dit najaar voegt NLziet de features definitief toe aan het platform. Hoe denkt Managing Director Niels Baas in te spelen op de behoeften van ‘millennials’ en welke rol ziet hij voor het platform?


SITA: luchtvaartmaatschappijen investeren in IoT en self-service

Luchtvaartmaatschappijen geven dit jaar 24,3 miljard dollar uit aan IT, waarvan 56,6 procent wordt gebruikt om de business draaiende te houden. Iets meer dan een kwart gaat naar groei en 17 procent is bedoeld voor innovatie/transformatie. Dit blijkt uit het jaarlijkse IT-onderzoek van luchtvaarttechnologiebedrijf SITA.


Bomberbot: ‘Waarom we kinderen moeten leren programmeren’

Bomberbot wil programmeren wereldwijd onderdeel maken van het onderwijs voor kinderen. Oprichter Christian Bello: ‘Mijn eigen achtergrond? Ik kreeg mijn eerste computer toen ik zeven was. Ik was op slag verliefd. Omdat ik zo nieuwsgierig was naar technologie, leerde ik al programmeren vanaf mijn dertiende. Ik ben ook altijd geïnteresseerd geweest in ondernemen. Nu heb ik die twee passies samengebracht. Ik denk dat mensen mij een typische nerd vinden. Dat ben ik ook.’


Smart home raakt ingeburgerd bij consument

Ruim de helft van de Nederlanders is inmiddels bekend met de term Smart Home. Van de kopgroep die zich interesseert voor dergelijke toepassingen verwacht een op de drie zelfs binnen nu en twee jaar het huis volledig smart te hebben. Wel maakt bijna de helft van de consumenten maakt zich zorgen rondom privacy, zo blijkt uit onderzoek van GfK.


Keurmerk voor cyberrisico’s in de maak

Samen met het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV), Nederland ICT en publieke partners voert het Verbond van Verzekeraars oriënterende gesprekken over de ontwikkeling van een keurmerk voor cyberrisico’s. Ook onder verzekeraars bestaat de behoefte aan eenduidigheid in de adviezen die zij over cyberbeveiliging geven aan hun klanten.


Meer artikelen in Tech

Nieuwsbrief