What's new

Top stories

Wat wordt de impact van blockchain op de digital advertisingindustrie?

Blockchain kon in 2017 rekenen op serieuze aandacht van grote bedrijven die deze technologie massaal hebben omarmd. Maar ondanks de groeiende (media)aandacht voor zowel blockchain als bitcoins zijn er nog maar weinig marketeers die weten wat deze twee trending topics echt inhouden en welke impact ze op de digital-advertisingindustrie zullen hebben.


Google stopt met AJAX-crawling: wat zijn de gevolgen?

Google meldde dat het Q2 2018 zal stoppen met het AJAX-crawling scheme voor indexatie van websites. Als je website er voor SEO-doeleinden gebruik van maakt, wil je het liefst controleren of alles correct staat om fluctuaties in organische posities te voorkomen. Wat is AJAX-crawling en hoe werkt het? Waarom kan het een gevaar zijn als Google de manier van crawlen van AJAX-applicaties verandert? En hoe kun je zelf controleren of jouw website een risico loopt? 


De zeven valkuilen van de CRO-flow

De populariteit van Conversion Rate Optimization wordt steeds groter binnen organisaties. Waar we voorheen nog bezig waren met de bekende Cialdini’s lukraak inzetten, zijn we nu klaar voor next generation insights op het gebied van CRO. En om dat te kunnen realiseren moeten we goed begrijpen hoe we een proces hiervoor zo goed mogelijk kunnen inrichten en vooral weten welke valkuilen we moeten vermijden.


Manus VR: Virtual reality voor het grijpen dankzij handschoenen

“Werken in mixed en virtual reality wordt met ons concept veel echter omdat we met zachte handschoenen werken in plaats van reguliere VR-controllers. Je bestuurt de MR- of VR-wereld letterlijk eigenhandig”, zegt Bob Vlemmix, oprichter en Director Business Development van Manus VR.  


Hoe Amazon de insurtech-wereld op z’n kop zet

In juni 2017 kocht Amazon de supermarktketen Whole Foods voor 13,7 miljard dollar. Het bedrijf kondigde een combinatie aan van zijn loyauteitsprogramma Prime met de afhaalkluisjes in de supermarkten. Kort nadien verlaagde het de prijzen bij Whole Foods. Dit deed meteen 15 miljard dollar in de beurswaarde van de supermarktketens wereldwijd verdampen. Ook Ahold Delhaize verloor toen in één klap meer dan 4% van zijn beurswaarde. Nu stapt de reus in de verzekeringswereld.


De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.


Transavia: de bijna persoonlijke commercial

Transavia test een retargetingcampagne via digitale radio op het netwerk van OMX, de digitale tak van OMS. Op basis van tien populaire bestemmingen heeft Transavia met OMS Studio tien commercials geproduceerd. Deze doelgroep bestaat uit bezoekers van Transavia.com die naar een vlucht hebben gezocht en na hun bezoek naar digitale radio luisteren. Consumenten die digitale radio luisteren, horen dan tijdens de reclamemomenten spots op basis van hun zoekgedrag op Transavia.com. Wanneer één van de OMX-zenders een reclameblok start, wordt de spot uitgeleverd.


‘Facebook zal zijn targeting gebruiken om advertenties weer te geven op WhatsApp’

Samantha Noble is de oprichter van Biddable Moments, een Paid Media Consultancy Agency dat zich richt op het helpen van merken bij het vergroten van hun omzet via PPC en doelgroepen-ontwikkeling. Samantha heeft de UK Search Personality Award gewonnen bij de UK Search Awards 2016 en werd ook beoordeeld als een van de top 25 in PPC Heros ‘Most Influential PPC Experts’ lijst in 2016 en 2017. In 2011 richtte Samantha de Digital Females-groep op die nu meer dan 750 leden heeft en tot nu toe 16 evenementen heeft georganiseerd.


Meer artikelen in Tech

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen