What's new

Top stories

Vincent van den Noort (Jungo): ‘Wij combineren hypotheken met crowdfunding’

Jungo is een nieuwe hypotheekverstrekker die zegt het net even anders te gaan doen dan alle andere verstrekkers. “Wij combineren hypotheken met crowdfunding. We laten de crowd meedoen. Het idee is dat we daarmee een win win situatie creëren voor zowel de huizenkoper als de investeerder”, aldus Vincent van den Noort , co-founder en creative director bij Jungo, bij Top Names. 80 procent van de hypotheek zal worden gefinancierd door een professionele partij. De overige 20 procent komt uit de markt.


‘Google Assistant op dit moment slimste digitale assistent’

Googles digitale hulp Google Assistant is als beste getest. Dit blijkt uit een onderzoek van marketingbureau Stone Temple. De assistent, inmiddels ook onderweg naar Nederland, begrijpt volgens het bedrijf de meeste vragen. Amazon heeft daarentegen met Alexa de meeste progressie geboekt.


Waarom technologiegedreven innovatie niet werkt (en hoe je wel succes boekt)

De biometrische technologie is zo vergevorderd dat je identiteit ongemerkt en onomstotelijk kan worden vastgesteld met behulp van gezichtsherkenning maar ook de patronen van je aderen of je stem. Succesvolle toepassingen hebben één ding gemeen: ze zijn vanuit de behoefte van de gebruiker ontworpen en niet vanuit de mogelijkheden van de technologie.


Pon Financial Services: ‘Dertig procent private lease komt van online’

Het online platform van Pon Financial Services speelt al een serieuze rol in de vermarkting van private lease auto’s. Van de ruim 21 duizend auto’s die er rondrijden, is zeker dertig procent (mede) het resultaat van een online bezoek. Dit vertelde e-commercemanager Leon van Davenhorst op Emerce eFinancials.


Betalen voor nieuwsbrief: Revue lanceert nieuwe functie

E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.


Keurmerk PSD2 op komst: ‘Privacy wordt papieren werkelijkheid’

Enkele Nederlandse banken en fintechs werken samen met Stichting Privacy First aan een PSD2-keurmerk. Daarmee hopen de bedrijven aan consumenten duidelijk te maken wie ze hun data kunnen toevertrouwen. De Volksbank schaart zich als een van de eerste achter het initiatief. Op welke behoefte spelen de betrokkenen in?


Blockchain in food: zo weet je klant zeker dat je chocola fairtrade is

Kan de consument ervan op aan dat de bio-bananen in de supermarkt organisch zijn geteeld? Hebben de scharrelkippen in het schap echt een beter leven gehad en hoe milieuvriendelijk is de duurzaam gekweekte zalm? Blockchaintechnologie geeft zowel de klant als alle schakels van de supplychain de zekerheid dat de beloften op de verpakking zijn waargemaakt.


Meer artikelen in Innovatie

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen