Deel dit artikel
-

RTL Nederland ziet groei in digitale media

Het RTL-netwerk trok in de eerste zes maanden van dit jaar gemiddeld 4,6 miljoen unieke bezoekers per maand, een stijging van 8 procent ten opzichte van voorgaand jaar.

Het aantal pageviews toonden ook groei. Dit aantal groeide in dezelfde periode met 20 procent naar 624 miljoen. Het aantal videoviews kwam uit op 119 miloen, van 87,2 miljoen, een stijging van 36,8 procent.

Het moederbedrijf van RTL Nederland, RTL Group, ziet ook een sterke stijging in de activiteiten op het gebied van nieuwe media. De verschillende online platforms en on demand-kanalen kenden over heel Europa een stijgingen videoviews van 50 procent op jaarbasis. Het aantal videoviews kwam uit op 715 miljoen.

Videoadvertenties dreven de groei in de totale online advertentieomzet. De online advertentieomzet steeg in een jaar met 55 procent. Exacte bedragen geeft RTL niet voor de omzet uit online advertenties.

De advertentiemarkt, vooral in West-Europa, op het gebied van televisie, trekt aan, zo meldt het positief gestemde moederbedrijf. Het eerste half jaar van 2010 was goed voor een omzet van 2,66 miljard euro, een stijging van 7,5 procent.

Het bedrijf wist verlies om te boeken in winst. Het eerste half jaar van 2010 kende een nettowinst van 257 miljoen euro, waar het bedrijf in dezelfde periode van 2009 nog een nettoverlies schreef van 105 miljoen euro.

RTL Group laat nog weten, zonder verder in detail te gaan, dat de Pay-TV kanalen in Nederland, Frankrijk en Duitsland winstgevend zijn.

Ook mobiele applicaties zijn populair bij het mediabedrijf. Tot nog toe werden er in Europa 40 mobiele apps gelanceerd, die 5,5 miljoen keer werden gedownload.

Deel dit bericht

1 Reactie

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond