Industry Wire

Geplaatst door IMNetworks

IMNetworks nieuwe naamgever Internet Markt Monitor

Het is voor IMNetworks een logische stap om deze samenwerking uit te breiden. Doordat IMNetworks financieel zal bijdragen kan de Internet Markt Monitor nog meer inzicht bieden dan hiervoor het geval was. De frequentie van het onderzoek is verhoogd, van één naar twee keer per jaar. Ook wordt meer aandacht geschonken aan cross-mediale aankopen (online, offline en mobiel). Het tweejaarlijkse onderzoek is een unieke combinatie van feitelijke cijfers over de invloed van internet als verkoopkanaal aangevuld met gericht consumentenonderzoek.

Michael Fros, directeur en eigenaar van IMNetworks: “IMNetworks investeert al jaren in onderzoek en deze samenwerking draagt daar aan bij zodat de toonaangevende Internet Markt Monitor nog diepgaander, actueler en uitgebreider zal zijn. Wij verheugen ons erop om de reeds bestaande samenwerking met GfK uit te breiden”

“IMNetworks is de grootste kwalitatieve aanbieder van online reclameruimte op de vergelijkinsgssites. Met dit onderzoek gaan wij onze klanten nog meer inzicht geven hoe ze dit kanaal optimaal kunnen inzetten om de gewenste effecten te bereiken.”

Volgens Rein Wiendels, managing director GfK Retail and Technology spelen de huidige marktontwikkelingen een belangrijke rol in het uitbouwen van de Internet Markt Monitor. “IMNetworks doorziet al enkele jaren het belang van een cijfermatige, fact-based onderbouwing in marktverschuivingen online/offline. Nu het koopbeslissingstraject steeds complexer wordt en off- en online markten versmelten, is er behoefte aan duiding. Van emotie naar ratio. Online aanbieders worden met de dag professioneler, de Internet Markt Monitor dient daar in mee te gaan.”

“De Internet Markt Monitor is enkele jaren geleden opgezet met als doel een gedegen marktinschatting te geven van de Nederlandse on- en offline retailmarkt in relatie met de impact van vergelijkingssites. In de afgelopen jaren is GfK meer markten in kaart gaan brengen op basis van ruim 3500 deelnemende retailorganisaties die aan ons netwerk meewerken. De monitor gaat met deze samenwerking een tweede fase in.”

Geïnteresseerden kunnen een abonnement afsluiten voor een geheel jaar (euro 4.500). Een enkel onderzoek zal euro 2.500 bedragen. In de eind oktober verwachte editie van het IMNetworks Magazine worden de eerste resultaten van het onderzoek gepubliceerd.
Over GfK
GfK Retail and Technology is wereldwijd toonaangevend marktonderzoeker en helpt organisaties hun bedrijfsresultaat te verbeteren. Wij verzamelen continu feitelijke verkopen van producten en diensten die worden aangeboden via de detailhandel, internet websites en andere bedrijfsmatige verkooppunten. Zo voorzien wij onze relaties uit verschillende branches en sectoren van betrouwbare en actuele marktinformatie.

Over IMNetworks
IMNetworks is een gespecialiseerd advertentieverkoopbedrijf met een breed aanbod van websites. Dit aanbod heeft IMNetworks opgedeeld in specifieke channels. IMNetworks verzorgt de commerciële exploitatie van bekende en kwalitatieve websites zoals Z24.nl, Zoover.nl, WeerOnline.nl, Vergelijk.nl, Ciao-shopping.nl, Telecomvergelijker.nl en Kelkoo.nl. In Nederland is IMNetworks de grootste aanbieder van reclameruimte op het gebied van vergelijkingswebsites en reiswebsites.

— EINDE PERSBERICHT —

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michael Fros, directeur en eigenaar van IMNetworks.
Telefoonnummer: 06-20597345 / 035 6256122
Algemeen e-mail: info@imnetworks.nl
Direct e-mail: michael.fros@imnetworks.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht