Geplaatst door B-Dressed

Crowdfundcampagne van B-Dressed

Kledinggigant Zalando biedt personal shopping-dienst Zalon voortaan ook aan in Nederland. Er zijn in Nederland al een aantal bedrijven die consumenten gepersonaliseerde outfits opsturen. The Cloakroom, House of Einstein en Outfittery doen dat voor heren. B-Dressed was de eerste personal shopping service in Nederland uitsluitend voor vrouwen. Oprichtster Berbel van Ass laat weten dat het jonge B-Dressed (op dit moment bezig met een crowdfundingscampagne om 50.000 euro op te halen) zich strijdbaar opstelt tegenover Zalon, maar het bedrijf ziet ook voordelen.

Volgens Van Ass zijn er inmiddels meerdere bedrijven bezig met soortgelijke concepten voor dames zoals B-Dressed. Maar Zalon is natuurlijk de grootste en meest uitdagende volgens Van Ass. ”Want het geeft aan dat er vraag naar is in de markt. Zalon zal veel adverteren waardoor mensen bekend en gewend raken aan het concept online personal shopping en vervolgens voor de unieke service naar B-Dressed gaan,” is haar overtuiging.

Van Ass vervolgt: ”Zalando is echt een E-commerce gigant met een enorme marketing machine en heel veel advertising budget. Als start-up is het een beetje een David vs. Goliath verhaal. B-Dressed gaat haar unique selling proposition nóg meer uitdragen. Bij B-Dressed is er echt persoonlijke aandacht en zijn er uniekere merken. B-Dressed onderscheidt zich door de persoonlijke touch en de uniekere, boutique merken. Zalon biedt vooral mainstream merken en wij hebben unieke upcoming merken zoals Second Female, B.young, FRNCH, La Petit étoile, Ouvre, La petite Francaise, EsQualo en Nana Judy. Er is dus geen overlap. Een box bij B-Dressed is geen eenheidsworst, geen enkele box is hetzelfde! Onze personal shoppers zijn geen freelancers maar vast in dienst, hebben een fashion achtergrond en nemen echt de tijd om te luisteren naar de wensen van de klant.”

Van Ass is dan ook vol vertrouwen: ”Wij voorzien een mooie toekomst voor B-Dressed. In korte tijd zijn wij snel gegroeid! De verkoop groeit elke maand en belangrijker nog we krijgen veel positieve feedback van klanten! We zien een duidelijke verschuiving in retail naar service. De tijd zal uitweiden hoe groot de markt daadwerkelijk is, en hoeveel ruimte er is voor verschillende partijen. B-Dressed is ervan overtuigd dat wij naast Zalon kunnen bestaan! Er zijn ook meerdere restaurants in een straat. Wij zijn de schattige pittoreske Italiaan en Zalon is de McDonald’s!”