Geplaatst door Dloky

Dloky: gratis mobiel adverteren voor retail

Afgelopen week is dloky (http://dloky.com) gelanceerd. dloky is een open platform waarop retail gratis mobiel kan adverteren. De app is wereldwijd beschikbaar.

De gebruiker krijgt in de gratis app alle producten en aanbiedingen in zijn/haar directe omgeving als resultaat van de ingestelde afstand en voorkeuren. De advertenties komen naar keuze in een lijst, als ‘tegels’ in een grid of als preview op de kaart. De gebruiker van de app kan zijn/haar voorkeuren instellen in de app door categorie selectie.

Retailers kunnen inschrijven op https://admin.dloky.com en de winkel of meerdere filialen invoeren. Vervolgens kunnen de artikelen, advertenties, aanbiedingen, vouchers etc.  geplaatst worden. Acties kunnen vooruit gepland worden en getarget per filiaal, stad/locatie, periode of dagdeel.

De service is kosteloos en er zijn geen beperkingen voor wat betreft de aantallen advertenties die geplaatst kunnen worden. Maar als een bedrijf te veel adverteert of begint te spammen dan zal de gebruiker de winkel eenvoudigweg op haar ‘blocked’ list swipen.

Gebruikers kunnen advertenties verder Liken/bewaren, sharen en eventueel dus wegswipen bij geen interesse.

Robert Hoevers (46), General Manager van dloky; “De reacties van zowel de retail alswel van de gebruikers is heel positief. Consumenten zijn echt wel geïnteresseerd in advertenties en brochures, ze willen alleen zelf in controle zijn wanneer en waar ze tijd willen nemen om zich er in te verdiepen. Dloky biedt precies dat. Dat een paar weken geleden het nieuws van Apple en het toestaan van adblockers op iOS uit kwam, dat kwam ons natuurlijk niet slecht uit. Het is ook niet verassend, consumenten zijn moe en immuun geworden voor ongewenste, opdringerige of verkeerd getimede reclame. Dloky bied de optie wanneer jij wilt en wanneer jij tijd hebt. Daarom doen we ook niet aan push notificaties, het woord ‘push’ zegt eigelijk al genoeg”.

“We praten momenteel met veel retailers uit bijvoorbeeld Fashion en cosmetica maar er zijn meer categorieën, zoals elektronica, restaurants, hotels en musea. Iedereen heeft op zijn tijd wel interesse voor goede deals en acties in de buurt, bijvoorbeeld in het buitenland”.

Dloky wordt soms omschreven als een soort mobiele ‘customized’ brochure v.2.0 welke de klant altijd bij zich heeft.

Robert Hoevers; “Sommige retailers willen hun complete product brochure, folder of voucher boekje in de app zetten, deze wordt dan aan de gebruiker getoond naar gelang zijn voorkeuren en locatie, dat is ook iets waar dloky bij uitstek voor bedoeld is. Wij kunnen retailers verder helpen met database koppelingen bij het invoeren van grote hoeveelheden locaties en advertenties bijvoorbeeld”.

“Ik krijg nog wel eens de vraag naar ons verdienmodel, als alles immers gratis is valt er niet veel te verdienen. Uiteindelijk willen ook wij advertenties gaan verkopen, denk dan bijvoorbeeld aan de bovenste positie in de resultaten, maar het moet altijd relevant zijn voor de consument. Het zal nog wel een tijd duren voordat we dat gaan uitrollen, we willen eerst groeien. Maar de basis service voor retail zal altijd gratis blijven”.

Dloky is nu live, retailers kunnen zelf het platform testen op https://admin.dloky.com, het is zeer eenvoudig, locatie(s) invoeren en je kan direct de eerste advertenties plaatsen.