NextChapter klanten kunnen nu sneller leveren dan Coolblue en bol.com

Amsterdam, 16 oktober 2017 – NextChapter gaat een samenwerking aan met logistiek dienstverlener Red je Pakketje. Door deze samenwerking kunnen klanten van NextChapter nu sneller leveren dan Coolblue en bol.com. De belofte “bestellen voor 24:00u is morgen in huis” wordt geëvenaard, maar NextChapter voegt hier een component aan toe: voor 12:00u besteld is nog dezelfde dag in huis, zónder meerkosten.
NextChapter en Red je Pakketje introduceren de samenwerking direct met landelijke dekking.
Elke bezorging een happy moment
Veel voorkomende ergernissen bij consumenten zijn de gemiste bezorgpoging, de onduidelijkheid over het bezorgmoment en soms ook de kwaliteit van de bezorger. Dit legt druk op de klantenservice, die daar vervolgens geen oplossingen voor heeft.
Red je Pakketje komt aan deze bezwaren tegemoet. Elke bezorging kan realtime door de consument worden gevolgd en het bezorgmoment is op de minuut nauwkeurig voorspelbaar. De bezorgtijden zijn tussen 16:00 en 22:00, dus juist op het moment dat mensen thuis zijn. De chauffeurs van Red je Pakketje zijn speciaal opgeleid om van elke bezorging een happy moment te maken: het moment van overhandiging van het pakketje is voor de consument een belangrijk positief moment in de totale customer journey. Goede kwaliteit van bezorging is met de sterke online concurrentie een belangrijk onderdeel van de ervaring van de consument.
Alleen beschikbaar in NextChapter
NextChapter biedt de diensten van Red Je Pakketje als eerste en enige e-commerce platform aan. Klanten van NextChapter kunnen gebruik maken van speciale tarieven en de technische integratie is standaard beschikbaar.
De samenwerking past in de strategie van NextChapter om innovatieve concepten te lanceren waarmee haar klanten succesvoller worden. Michiel Bestebroer, CEO van NextChapter, legt uit waarom. “De online concurrentie is in het algemeen moordend, waardoor we al jarenlang prijsdruk zien met alle negatieve gevolgen vandien. Wij willen onze klanten nieuwe instrumenten geven om de wedstrijd te kunnen winnen. Daar hoort de samenwerking met Red je Pakketje zeker bij. Het is uitdagend dat onze klanten het nu met slimme logistiek kunnen opnemen tegen de grote partijen.”
Sam Rohn, oprichter van Red je Pakketje, vult aan: “Wij waren op zoek naar een sterke partner in de e-commerce branche. Een partner die net als wij niet denkt in gebaande paden, maar in nieuwe manieren om te innoveren en de (klant van) de klant steeds te blijven verrassen. NextChapter biedt ons daarnaast de kans om met serieuze spelers in aanraking te komen waardoor wij sneller kunnen groeien”.
Over NextChapter Omnichannel Commerce
NextChapter is een nieuwe generatie eCommerce platform voor retailers en etailers. De combinatie van omnichannel processen, personalisatie op basis van kunstmatige intelligentie (AI), offline en online integratie, marketing services en SaaS geeft NextChapter een unieke propositie in de markt.
NextChapter ontstond in 2013 vanuit een oplossing voor mobile webshops en heeft zich in 4 jaar tijd ontwikkeld tot compleet e-commerce platform voor B2C en B2B spelers.
Over Red je Pakketje
Red je Pakketje is een logistieke dienstverlener met een landelijk Same Day Delivery netwerk. Red je Pakketje is in 2015 opgericht als antwoord op ontevredenheid over het serviceniveau van gevestigde logistieke dienstverleners. Red je Pakketje stelt de consument centraal en richt haar dienstverlening daarop in. Snelle levering, duidelijke communicatie, vriendelijke bezorgers met als doel: van elke bezorging een “happy moment” maken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.