Rabobank en Diakonessenhuis sluiten zich aan bij SCHAAL+

Met de start van de derde lichting digital marketingtalenten verbinden vier nieuwe organisaties zich aan SCHAAL+. Naast Rabobank en het Diakonessenhuis in Utrecht werkt SCHAAL+ voor de inzet van digital marketingtalenten inmiddels ook nauw samen met online bureaus als Second Degree en Brandwebbing. Deze bureaus zijn tegelijk kennispartner van het Digital Marketing Talent Programma.
Zeven nieuwe talenten werken sinds deze maand vanuit het Digital Marketing Talent Programma bij de opdrachtgevers, nadat zij een uitgebreide introductietraining hebben afgerond. Naast de nieuw aangesloten opdrachtgevers, bieden ook PGGM, NBD Biblion en ABN AMRO nieuwe plekken voor digitale marketingtalenten in hun teams.
Interesse van digital marketingbureaus
De deelname van digital marketingbureaus is nieuw, want tot voor kort waren enkel corporates en start-ups aangesloten als opdrachtgevers. Deze uitbreiding van opdrachtgevers is een verrijking voor het programma, omdat werken voor een bureau om andere capaciteiten vraagt. Daarnaast is het hebben van bureau-ervaring voor veel organisaties een pré. Door de deelname van Second Degree en Brandwebbing krijgen de talenten de kans om deze bureau-ervaring op te doen bij zeer gerenommeerde organisaties.
Rik de Boer, oprichter SCHAAL+: “Het is mooi om te merken dat er steeds meer en bredere interesse is in ons Digital Marketing Talent Programma. We zijn met veel nieuwe organisaties in gesprek en op basis van opgedane positieve ervaringen met het programma maken reeds deelnemende organisaties meer gebruik van de inzet van digitale talenten. Er is veel behoefte aan een goed geschoold marketingtalent dat gelijk inzetbaar is met de juiste digitale kennis en de juiste soft skills.”
User experience design programma in januari van start
De vraag naar jong digitaal talent dat beschikt over de juiste competenties en vaardigheden is ook groot in andere disciplines op de arbeidsmarkt, met name op het gebied van user experience design. Daarom biedt SCHAAL+ vanaf januari 2018 naast het Digital Marketing Talent Programma ook het User Experience Design Talent Programma aan. Hans Kemp, programma directeur, wordt de coach van de toekomstige user experience design talenten en werkt momenteel aan de start van het programma en werving van talenten.
Over SCHAAL+
SCHAAL+ is een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. De Digital Talent Development Programma’s bieden recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten gedurende vier dagen per week voor verschillende opdrachtgevers aan digital marketing of UX design vraagstukken. Eén dag per week krijgen zij masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing en user experience design onderwerpen en wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid en toenemende complexiteit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.