Deel dit artikel
-

BBP neemt marketingtak Lenthe Publishers over

BBP heeft de marketingtitels van Lenthe Publishers overgenomen. Nu de uitgever onder meer MarketingFacts en Marketing Tribune in handen krijgt, verstevigt het volgens eigen zeggen de propositie naar adverteerders.

“Online is het belangrijk om massa te hebben en het zo aan adverteerders te verkopen. Met een paar pageviews kom je er niet meer. Zeker in het b2b-stuk. Met onze sites en de nieuwsbrieven, hebben we nu een stevige propositie naar adverteerders”, aldus Paul Petermeijer, nu nog huidig directeur en eigenaar BBP, binnenkort directeur  business development bij BBP.

BBP en Lenthe Publishers werken al langer samen. De ideeën voor een overname van enkele titels was al eerder gevallen. De laatste paar maanden is dit concreet gemaakt. Petermeijer: “Je bent op zoek naar nieuwe kansen als mediabedrijf. Dan kijk je in de markt wat voor titels er bij passen. Deze titels van Lenthe Publishers passen mooi in het plaatje.”

Volgens Petermeijer zit er veel synergie tussen de producten. “je kan je voorstellen dat we gaan kijken hoe we evenementen gaan toevoegen aan de tak van Lenthe Publishers. Ook is het goed mogelijk dat mensen meerdere abonnementen af zullen nemen. Je hebt een betere propositie naar adverteerders, meer bereik, zowel offline als online.”

Onder meer MarketingTribune, Twinkle, Telecommerce, SponsorTribune en Nationale Marketingdag komen hiermee in dezelfde hand.

Uitgeverij Ilse Media verkocht juni vorig jaar nog zijn minderheidsbelang van 25 procent in het zakelijk marketingblog MarketingFacts. Lenthe Publishers nam toen de aandelen over. Marco Derksen is met 75 procent grootaandeelhouder van Marketingfacts en het blog is in die zin dus niet compleet ‘in handen’ van BBP.

Petermeijer zal zich in zijn nieuwe rol als directeur business development onder meer gaan richten op internationale expansie. “We zijn er al mee begonnen. In het buitenlans rollen we een aantal evenementen op het gebied van e-commerce uit. Marketing is pas de volgende stap, als de integratie van de nieuwe titels geland is.” Ook zijn er plannen voor een online Europees e-commerce project. “We hebben genoeg ideeën, maar we moeten eerst twee bedrijven integreren.”

Maarten Timmers Verhoeven, directeur bij Lenthe Publishers, wordt algemeen directeur van BBP. Zhomer Media Business heeft de titels van Lenthe Publishers verkocht vanwege een strategische heroriëntatie, zo luidt de officiële boodschap. Het internationale moederbedrijf gaat verder in bètasectoren zoals elektronica en  computertechnologie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond