Mediaxplain* aan de slag voor CheapTickets

Travix, wereldwijd een van de grootste reisorganisaties op het gebied van online verkoop van vliegtickets, heeft Mediaxplain* verantwoordelijk gesteld als mediapartner voor hun Benelux portfolio, inclusief marktleider CheapTickets. Naast een strategische rol bij het bepalen van de geintegreerde middelenmix in de Benelux, is het marketing- en mediabureau verantwoordelijk voor de planning en buying van de offline media.
CheapTickets.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online verkoop van vliegtickets. Als online reisbureau is zowel CheapTickets.nl, als CheapTickets.be diepgeworteld in de e-commerce, met de wens om hierin optimaal te presteren. Mediaxplain* is vanaf heden structureel verantwoordelijk voor het vinden van de meest effectieve balans tussen on-, offline-, performance- en brand marketing.
Thomas Wolters, Commercial Director Benelux bij Travix, heeft hoge verwachtingen van de samenwerking: ‘’De keuze van CheapTickets viel op Mediaxplain* door de brede mediakennis gecombineerd met een hands-on organisatie en een zeer grondige data-gedreven aanpak. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking’’.
Sander Bots, Strategy & Intelligence Director bij Mediaxplain, prijst de goede samenwerking tussen beide bedrijven. “De branding vs. performance discussie is er één van alledag, bij alle e-commerce organisaties. Door de complementaire kennis én ervaring van zowel Travix als Mediaxplain* ben ik ervan overtuigd dat CheapTickets in zowel Nederland als België er over enige tijd, op zowel merk als sales KPI’s, er nog sterker voor staat dan nu”.
Over CheapTickets
CheapTickets is internationaal actief in onder meer Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Singapore. Het bedrijf maakt voor reizigers inzichtelijk wat de goedkoopste vliegtickets zijn, daartoe vergelijken zij vliegtickets van meer dan 800 airlines naar meer dan 9.000 bestemmingen wereldwijd. Naast vliegtickets, vergelijkt het bedrijf de goedkoopste hotels en autoverhuur. Het online reisbedrijf is in 2011 gefuseerd en is sindsdien onderdeel van Travix International B.V.. Voor meer informatie: www.cheaptickets.nl, www.cheaptickets.be
Over Travix
Travix is wereldwijd een van de grootste reisorganisaties op het gebied van online verkoop van vliegtickets. De organisatie is met haar merken CheapTickets, Vliegwinkel.nl, BudgetAir.com, Flugladen.de en Vayama.com actief in bijna 40 landen. Alle merken bieden wereldwijd vluchten van ‘nationale’ en lowcost-luchtvaartmaatschappijen, hotels, autohuur, stedentrips en andere reis-gerelateerde producten en diensten aan. Travix heeft meer dan 550 medewerkers in dienst met in totaal 50 verschillende nationaliteiten.
Over Mediaxplain*
Mediaxplain* is een onafhankelijk, full service marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. In 2016 is Mediaxplain* uitgeroepen tot mediabureau van het jaar. ‘Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 67 energieke vakmensen.’ De missie van het bureau: opdrachtgevers succesvoller maken met behulp van media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen. En dat altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. Daarbij is Mediaxplain* 7 dagen per week open: ‘..want jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep’. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.