Industry Wire

Geplaatst door Storyboard

Storyboard wint Dutch Search Award

4 december 2018 – Storyboard heeft de Dutch Search Award in de categorie ‘Beste
Branding Campagne’ gewonnen. Het Amsterdamse mediabedrijf krijgt deze award
toegekend, samen met enkele andere bureaus, voor de ‘#HatersGonnaLove’
kerstcampagne van telecombedrijf Tele2. De prijs werd donderdagavond in Utrecht
uitgereikt tijdens de jaarlijkse Dutch Search Awards.

Dat Tele2 internetcultuur als geen ander begrijpt, bewees zij eens temeer toen zij rond kerst
2017 besloot zich uit te spreken tegen online haat. Kerst is namelijk een periode van vrede, dus
ook op het internet. Maar de hoeveelheid haat op internet lijkt alleen maar toe te nemen. Tele2
kwam daarom met ‘#HatersGonnaLove’: een campagne waarin online haat werd beantwoord
met een grote glimlach en heel veel liefde. Want liefde is het beste medicijn tegen haat.
De campagne was een samenwerking van INDIE, iProspect en Storyboard, waarbij Storyboard
verantwoordelijk was voor de influencerstrategie. Ter promotie van de hashtag
#HatersGonnaLove en de campagnevideo, waarin een Barry White-achtige zanger ons liefdevol
toezingt, zette Storyboard drie influencers in. Shelly Sterk, Nicolette Kluiver en Kaj Gorgels, alle
drie ook zelf ervaring met online haat, deelden de video op hun social kanalen en voorzagen
deze van een persoonlijke noot over hun eigen ‘haatervaring’.

Na een succesvolle eerste flight ontwikkelde Storyboard samen met Kaj Gorgels een video
waarin Kaj het thema tot leven bracht, door een van zijn eigen online hater in het echt te
verrassen met een stortvloed aan liefde. Het delen van de campagnevideo én het verspreiden
van de video met Kaj zorgde voor veel awareness en engagement.

In totaal genereerde de campagne 5.54 mln online videoviews, waarvan 1.8 mln de video
volledig uitkeken. Dit leverde €1.8 mln op aan free publicity, een verhoging van de brand
awareness én een verbetering van de merkperceptie.

Over Storyboard
Storyboard is een full service creative media company gespecialiseerd in digital strategies,
branded content en influencer marketing. Vanuit onze strategische hub, inhouse (video)productie,
dedicated mediaspecialisten én uitgebreide netwerk aan invloedrijke celebrities en social
influencers bereiken we wekelijks miljoenen consumenten. Dit doen we voor merken als
Heineken, Coty, ASICS en Jack Daniel’s.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht