Deel dit artikel
-

IAB standaardiseert in-video overlay

IAB Nederland heeft woensdag een standaard voor in-video overlay advertising gepubliceerd. Onder meer de tijdsduur van een advertentie wordt hiermee aan banden gelegd.

De in-video overlay is een transparante laag die over de video kan worden geplaatst. Om opmaak en aanlevering makkelijker te maken is deze standaard uitgebracht.

Daarnaast is een aantal voorwaarden gesteld aan de verschijningsvorm. Om de advertentie gebruiksvriendelijk te houden voor de kijker zijn er eisen gesteld aan de duur van de reclame, de mogelijkheid om iets weg te klikken, de afmetingen en posities.

IAB, het onafhankelijke orgaan op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising en iTV, liet de standaard (PDF)ontwikkelen door een werkgroep waarin leden zitten van onder meer AD Nieuwsmedia, Adfactor, Eyewonder, Google, Ilse media, Microsoft, Nedstat en RTL. Een aantal partijen voert het gestandaardiseerde formaat al.

Bij in-video overlay hoeft een video niet te worden onderbroken om de advertentie te laten zien.

De online video advertising werkgroep bij IAB is opgericht om belangrijke richtlijnen bij video advertising te implementeren en gestandaardiseerde formaten aan te dragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond