Drie ideeën maken kans op gratis webwinkel

Drie ideeën voor een webwinkel maken kans om tijdens de thuiswinkel vakbeurs in 3 dagen een complete webwinkel te bouwen. Vrijdag maakte de organisatie van de beurs de drie genomineerden bekend.
De kanshebbers presenteren op de eerste dag van de beurs hun case. Een vakjury kiest het beste idee. De winnaar heeft, tijdens de beurs, drie dagen om zijn webwinkel te bouwen. Hiervoor wordt 12.500 euro beschikbaar gesteld. Op de laatste dag moet de webwinkel live zijn.
Het winnende idee krijgt bij de bouw van de website steun van specialisten van onder meer Speurders, ABN Amro en webdesignbureau X-Qlusive Style.
Onder de drie kanshebbers bevindt zich onder meer een concept webwinkel voor het pimpen van iPod’s, mp3-spelers en gameboys. Met behulp van een vormgevingsgenerator kan een consument een eigen sticker ontwerpen voor op diverse elektronische apparaten.
Ook een concept voor een webshop van natuurgeneeskundige producten maakt kans op de prijs. In deze webwinkel wordt zonder winstoogmerk gezondheidsproducten verkocht.
Als laatste is een concept voor een webwinkel van scheidsrechterkleding en -toebehoren genomineerd. Volgens de organisatie ontbreekt er in Nederland nog een webshop waar scheidsrechters zowel kleding als andere zaken als bijvoorbeeld fluitjes en kaarten kunnen kopen.
De winnaar krijgt onder meer een starterpakket van ABN Amro, gratis webwinkel software, gratis hosting voor het eerste jaar en gratis advertenties op Speurders en een Adwords-campagne.
Bron foto: Daniel Broche (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond