Industry Wire

Geplaatst door SpotX

SpotX integreert Open Measurement SDK van IAB Tech Lab

Amsterdam, 25 juli 2019 – SpotX, het wereldwijde videoadvertentieplatform, kondigt vandaag de certificering voor en ondersteuning van de Open Measurement Software Development Kit (OM SDK) van het IAB Tech Lab aan. De integratie maakt het voor adverteerders en uitgevers mogelijk om third party viewability en verificatie van advertenties te meten die worden getoond in een mobiele in-app omgeving, zonder gebruik te hoeven maken van plug-ins van meerdere meetproviders.

Mobiele appreclame blijft toenemen

De consumptie van content op mobiele apparaten blijft samen met de advertentie-uitgaven op mobiel toenemen. Volgens het onderzoeksrapport van Forrester Consulting, in opdracht van PubMatic, gaat bijna een kwart van de digitale reclamebudgetten naar mobiele apps. Tot de komst van OM SDK was het voor een uitgever en adverteerder noodzakelijk om meerdere SDK’s te implementeren. Met de nieuwste SpotX iOS- of Android Software Development Kit kunnen uitgevers nu Open Measurement ondersteunen, profiteren ze automatisch van de IAB Tech Lab-certificering en verbeteren ze de algehele laadprestaties.

Marco Ruivenkamp, Managing Director SpotX: “Met zoveel marketeers die investeren in mobiele- appreclame, is het meten van impressies op mobiel belangrijker dan ooit. Desondanks bleef het meten een uitdaging voor de hele sector, omdat onder andere VPAID meestal niet ondersteund werd voor het meten van ad-impressies in apps. Door OM SDK in het platform van SpotX te integreren bieden we uitgevers toegang tot meerdere SDK’s waardoor het proces wordt vereenvoudigd zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit. Tegelijkertijd stelt het adverteerders in staat om op basis van bruikbare en meetbare inzichten media nog efficiënter aan te kopen doordat de OM-conforme inventory ongekende transparantie en meetmogelijkheden biedt.”

Meer transparantie en vertrouwen

Matt McLaughlin, COO bij DoubleVerify, een onafhankelijke leverancier van marketing-, gegevens- en analysemeetsoftware: “Als een van de oprichters van de Open Measurement-werkgroep van het IAB Tech Lab en beheerder van de OM SDK juichen wij de stappen toe die SpotX heeft gezet om deze integratie toe te passen en te bevorderen. De OM SDK is een essentiële tool waarmee adverteerders consistente signalen van de kwaliteit van de media kunnen krijgen in verschillende omgevingen. Dit resulteert in meer transparantie en geeft merken meer vertrouwen in hun digitale investering.”

Industriebreed initiatief

Dennis Buchheim, Executive Vice President en General Manager IAB Tech Lab:De oprichting van de Open Measurement SDK is een industriebreed initiatief. Door te starten met het meten van de zichtbaarheid van mobiele advertenties kunnen we nog beter fraude signaleren en minimaliseren. Voortdurende adoptie en ondersteuning van dit soort ecosystemen zal de hele supply chain naar meer efficiëntie, transparantie en flexibiliteit leiden.”

——

Over SpotX

SpotX, onderdeel van de RTL Group, is het toonaangevende videoadvertentieplatform dat wereldwijd tv en digitale video verenigt. Met de oplossingen die SpotX biedt kunnen eigenaren van media en premium publishers inkomsten genereren met de verkoop van content op alle schermen en streams, terwijl adverteerders rechtstreeks toegang krijgen tot premiumvoorraad. SpotX geeft uitgevers de controle, transparantie en benodigde inzichten om het koopgedrag van adverteerders te begrijpen en opbrengsten te maximaliseren. SpotX voorziet ook adverteerders van een directe toegang tot premium inventory en innovatieve oplossingen om op een efficiënte manier de juiste doelgroepen op grote schaal te bereiken.

De best-in-classtechnologie speciaal ontwikkeld voor video en de brand-safe oplossingen van SpotX worden inmiddels gebruikt door alle grote broadcasters en online uitgevers in de Benelux. Alsmede door internationale bedrijven als A + E-netwerken, AT & T, The CW Network, Discovery, Fox Corporation, fuboTV, Microsoft, Pluto TV, Roku, Samba TV, Sling TV, Vudu door Walmart, evenals IP Deutschland, Groupe M6 en Prisma Media in Europa en Dentsu CCI in Japan. En onder meer partners als comScore, DoubleVerify, Integral Ad Science, JW Player, MediaMath, MOAT, Nielsen, Oracle.

SpotX heeft zijn hoofdkantoor in Denver en heeft 27 kantoren wereldwijd, onder andere in Amsterdam, Chicago, Hamburg, Londen, Los Angeles, Milaan, New York, Parijs, San Francisco, Singapore, Stockholm, Sydney en Tokio. Voor updates: volg SpotX op Twitter en LinkedIn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht