Nieuwe campagne Volkskrant van start

Amsterdam, 2 september 2019 – Vandaag start de Volkskrant de nieuwe campagne ‘Lees je in. de Volkskrant’ die laat zien dat de Volkskrant brengt wat je wil weten, maar ook wat je leuk vindt om te weten. De cross-mediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het nieuwe leidende creatieve bureau van de Volkskrant.
De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het ‘hoe’ en het ‘waarom’ achter de nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant wordt de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept. De nieuwe campagne gaat vandaag van start, op dezelfde dag dat ook de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant, Pieter Klok, begint.
Dear kreeg de opdracht om een ‘big idea’ te ontwikkelen, dat het relevante onderscheid van de Volkskrant versterkt en laat zien dat de krant ook digitaal achtergronden en verdieping biedt. Dit idee is vertaald naar een digital first campagne gericht op huidige en nieuwe lezers, om hen te activeren de Volkskrant app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. De campagne wordt uitgerold via radio, print, online en social media.
Robin Zuiderveld, creative partner bij Dear: “Met ‘Lees je in. de Volkskrant’ hebben we een handzame en herkenbare manier gecreëerd om actuele artikelen die de digitale Volkskrant biedt (wáár je het vindt) te koppelen aan de verbreding en verdieping die de krant je biedt (wát je er vindt). De campagnezin is op twee manieren te lezen; een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt en wat de achtergronden zijn, maar ook voor je ontspanning en plezier. Je inlezen gaat natuurlijk verder dan alleen het consumeren van geschreven artikelen. Ook de sprekende fotografie, verhelderende video’s en boeiende podcasts van de digitale Volkskrant dragen daaraan bij.”
Frans Pootjes, strategy en concept manager van De Persgroep: “We leven in een wereld waar nieuws altijd en overal te vinden is. Deze campagne onderstreept het belang van kwaliteitsjournalistiek, waarmee je verder kijkt dan alleen de feiten. Dear liet zien dat zij begrijpen waar wij voor staan als krant en wat onze uitdagingen en doelstellingen zijn. Dit vertaalden ze naar een strategisch en creatief concept dat verder gaat dan alleen een campagne-idee. Het geeft houvast aan alle lagen van communicatie en laat op een pakkende manier zien wat ons als nieuwsmedium uniek maakt.”
Credits DEAR
Creative Directors: Robin Zuiderveld, Marq Strooy
Copywriter: Robin Zuiderveld
Art Director: Boris Peters
Designer: Boris Peters
Brand Lead: Natasja van de Salentein
Producer: Lieke van Wijck
Strategy Director: Willem Nas
Credits De Persgroep
Strategy & Concept Manager: Frans Pootjes
Campagne Managers: Simone Rietveld & Robin Hoolwerf
Over Dear
Dear is een zelfstandig communicatiebureau in Amsterdam. Full-service, maar met nadruk op strategie en creatie. Het bureau maakt merken klaar voor de toekomst, door hun DNA te vinden en dat te vertalen naar een uniek en inspirerend Connecting Concept: het ‘big idea’ dat richting geeft aan alle lagen van communicatie.
Klanten zitten direct aan tafel met strategie, creatie en productie. Dat zorgt voor korte, persoonlijke lijnen, zonder ruis en overbodige overhead.
Dear werd eind 2012 opgericht door Willem Nas, Marq Strooy en Robin Zuiderveld en ontwikkelt multimediale campagnes voor merken als Arla, VGZ, Greetz, Melkunie, DekaMarkt, Hersenstichting, Hogeschool Windesheim en de Volkskrant.
Over De Persgroep
De Persgroep is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Independer, Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder.nl, Sportnieuws, Hardware.info en Tweakers. De Persgroep is tevens uitgever van meer dan 140 huis-aan-huiskranten. De merken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 11.9 miljoen contacten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.