Bratpack maakt verkoop Kinderpostzegels online mogelijk

Wie een dezer dagen de deurbel hoort gaan moet niet verbaasd opkijken als er een leerling uit groep of 7 of 8 met een envelop voor de deur staat: vanaf 26 september worden de kinderen op pad gestuurd om huis-aan-huis Kinderpostzegels te verkopen. Het zal u vast niet onbekend voorkomen hoe dit werkt, omdat u zelf ook ooit meegedaan heeft aan deze actie!
Tegenwoordig bestaan er natuurlijk meer mogelijkheden om in een netwerk van vrienden, familieleden en bekenden Kinderpostzegels te verkopen. Reden voor stichting Kinderpostzegels om Bratpack te benaderen om de online verkoop mogelijk te maken, waarbij het sociale aspect centraal staat. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een volledig nieuwe manier van Kinderpostzegels verkopen: kinderen kunnen via Hyves of e-mail (verre) familieleden, bekenden en vrienden benaderen om Kinderpostzegels bij hen te kopen. Het idee blijft gelijk, de uitvoering via social media is volledig nieuw. Stichting Kinderpostzegels speelt hiermee in op het gebruik van onder andere Hyves, Facebook en Twitter bij basisschoolleerlingen. Daarnaast wordt de doelgroep verbreed door online te verkopen.
Grootste uitdaging voor Bratpack was om een online bestelsysteem te creëren dat zó gebruiksvriendelijk is dat de leerlingen uit groep 7 het zouden begrijpen. In overleg met basisschool de Meerbrug in Zwanenburg, waar de drie oprichters van Bratpack ooit zelf op zaten, is er een testgroep met leerlingen samengesteld. De kritische opmerkingen van deze testgroep zijn gebruikt om het systeem zo eenvoudig mogelijk te maken. Ook is er een vergaande integratie gemaakt met Hyves, voor de doelgroep het meest gebruikte social media netwerk. De bekende stickers die bij de deurbel gehangen worden kunnen de kinderen nu ook op hun social media profiel plaatsen.
Vanaf 1 oktober kunt u dus niet alleen aan uw voordeur een kind verwachten om Kinderpostzegels te verkopen, ook via de digtale snelweg kan uw buurjongen of nichtje u vragen om Kinderpostzegels te kopen!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.