Brielse ondernemers lanceren website om Brielle te promoten

De vier ondernemers willen met de website laten zien dat Brielle een aantrekkelijke plaats is om te winkelen, eten, drinken en uit te gaan. “Voorheen was er nog geen website met informatie over Brielle en waar we onze trots konden laten zien,” zegt Leen van der Reiden. “Daarom hebben wij als ondernemers de handen ineen geslagen.”
De website is ook offline te bekijken. Op diverse plekken in Brielle staan LCD-schermen waar de kabelversie van de website zal worden vertoond met dezelfde onderwerpen. Ondernemers krijgen de mogelijkheid daarop hun bedrijfsprofiel en aanbiedingen te presenteren.
Onder het motto ‘Sla munt uit Brielle!’ wordt de website gekoppeld aan een actie met Geuzenpenningen. Inwoners van Brielle krijgen deze thuisgestuurd en kunnen op vertoon van een penning korting krijgen bij verschillende ondernemers in het vestingstadje. De initiatiefnemers stimuleren de Briellenaren om de penningen ook weg te geven aan mensen van buitenaf, zodat meer winkelpubliek richting Brielle trekt. 10% van de opbrengst van de Geuzenpenningen komt ten goede aan het Medical Knowledge Institute (MKI) – Preventie door Educatie (www.infomki.org). Deze internationale non-profitorganisatie – met z’n roots in de regio Brielle – zet zich in om met educatie en voorlichting bij te dragen aan betere gezondheidszorg in zuidelijk Afrika. Brielle zet zich daarmee in voor een hoopvolle toekomst voor de jeugd in Zuid-Afrika.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.