Redhotminute ontwikkelt nieuwe website Holland Festival

Holland Festival is het grootste podiumkunstenfestival van Nederland. Gedurende de hele maand juni spelen orkesten, muzikanten en dansgezelschappen van wereldfaam in de belangrijkste concertzalen van Amsterdam. Als culturele instelling wil Holland Festival bezoekers via de website niet alleen informeren, maar ook inspireren. Naast het technische ontwerp en de gebruiksvriendelijkheid zijn daarom ook het design en de uitstraling belangrijke criteria voor de nieuw te ontwikkelen website. Redhotminute werd gekozen vanwege de ruime ervaring met het ontwikkelen van websites voor festivals en de toegevoegde waarde die zij als full service internetbureau bieden op het gebied van technisch ontwerp en design.
De nieuwe website is gebaseerd op het open source Umbraco CMS. Daarnaast wordt er een volledig nieuwe visual design en user experience ontwikkeld. Ook de front- en back-end van de website worden grondig vernieuwd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de nieuwste HTML5- en CSS3-technieken.
Eerder ontwikkelde Redhotminute al de websites van het North Sea Jazz Festival en het Amsterdam Light event.
“Wij zijn er trots op dat we deze opdracht voor Holland Festival mogen uitvoeren”, stelt Justin Kniest, Creative Director bij Redhotminute. “Bij dit project komen alle disciplines van ons bureau in actie. De uitdaging voor iedere festivalwebsite is het vinden van de juiste balans tussen de artistieke en commerciële doelstellingen van het festival. Een standaard e-commerce platform biedt hiervoor onvoldoende mogelijkheden. Met alle verschillende activiteiten die het Holland Festival te bieden heeft, is het belangrijk dat bezoekers een overzichtelijk programmaoverzicht krijgen, snel kunnen boeken en ook enthousiast worden voor de minder bekende acts van het festival. Ik weet zeker dat we eind februari een website kunnen presenteren die aan al deze voorwaarden voldoet.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.