Nederlandse AR/VR start-up Fectar gaat voor groei met daily dialogues

Nederland brengt als innovatieland met regelmaat veelbelovende start-ups voort. Fectar is daar een sprekend voorbeeld van. De gratis downloadbare app is wereldwijd al honderdduizenden keren gedownload in nog geen 4 maanden tijd. Het Bossche bedrijf gaat nu de samenwerking aan met social media agency daily dialogues om door te groeien van een start-up naar scale-up.
Met de app van Fectar kan iedereen, zonder enige technische kennis, een 3D presentatie opzetten. Dit is zowel voor bedrijven die met AR/VR aan de slag willen interessant, maar uiteraard ook voor consumenten die het gewoon leuk vinden om gave AR/VR objecten te maken en delen. Zeker online creators zullen smullen van de mogelijkheden. Eugène Kuipers, CEO en oprichter van Fectar: “Ondanks de wereldwijde COVID-19 pandemie, is Fectar vanaf de lancering begin dit jaar erg hard gegroeid. We zijn echt heel erg trots met het aantal installaties dat we in minder dan 4 maanden hebben behaald. Tijdens deze uitdagende periode voor heel veel bedrijven, zijn we bijzonder blij dat gebruikers onze app en onze content erg weten te waarderen.”
Social media is voor de verspreiding en groei van Fectar cruciaal. Zeker in landen zoals India, Brazilië en het werelddeel Azië is het groeipotentieel enorm. Vandaar dat Fectar ervoor heeft gekozen een samenwerking te starten met het Rotterdamse social media bureau daily dialogues, onderdeel van Candid. Daily dialogues zal Fectar gaan helpen met het verder professionaliseren van haar organische en betaalde social media performance, om zodoende door te kunnen groeien tot een succesvolle scale-up. Sjef Kerkhofs, managing director van daily dialogues: “Fectar is typisch zo’n Nederlands succesverhaal waar je als agency onderdeel van uit wil maken. Alles klopt aan het verhaal. Waar je normaliter al snel flinke (marketing) kosten moet maken om app downloads te genereren (denk aan 5-10 EUR), zien we bij Fectar kosten per download van ruim onder 1 EUR. Een geweldige ervaring voor ons en ons team”.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.