Eidos maakt Adidas-game

Game-producent Eidos gaat een spelletje maken om een nieuwe “Hyperride”-schoen van Adidas te promoten. Het spel “Freerunning” en de schoen zullen onder de aandacht worden gebracht met behulp van een opvallende 'instore' reclamecampagne in de Footlocker-sportzaken.
Door de Hyperride schoen aan te trekken wordt de performance van de speler in de videogame van Eidos stukken beter. Het spel kan in Europa vanaf maart op de Playstation Portable worden gespeeld en vanaf juni is het ook beschikbaar op de gewone Playstation.
Een promo voor het spel zal op beeldschermen in de 500 Europese Footlocker-filialen te zien zijn. In de promo zullen deels beelden van gewone rennende mensen te zien zijn, maar ook virtuele elementen uit het spel. Footlocker heeft de exclusieve rechten verworven op de verkoop van de schoen.
De campagne geldt in eerste instantie alleen voor Europa, maar Adidas overweegt een bredere internationale campagne. Adidas heeft al eerder ‘in game’-deals gesloten waarbij product placement een belangrijke rol speelt, maar dit is de eerste keer dat het bedrijf ook mag bepalen hoe een deel van het spel eruit ziet. Dat gebeurt in dit geval door de speler beter te maken met behulp van de nieuwe sportschoen van Adidas.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond