Lost Boys neemt Brits Wheel over

Lost Boys Icon neemt het Britse Wheel Communications (Wheel) in Londen over. Wheel is een full-service bureau. Lost Boys zegt dat het dankzij de overname nu marktleider is in het Verenigd Koninkrijk.
“Het service aanbod van Wheel en LB Icon vult elkaar uitstekend aan en leidt tot een belangrijke verbetering van de concurrentiepositie van de Groep in het Verenigd Koninkrijk en de Europese markt,” aldus Lost Boys in een toelichting op de overname.
Het aantal werknemers van LB Icon in voornamelijk Londen komt daarmee op een totaal van 200. De activiteiten voor bestaande klanten worden met name uitgebreid en versterkt in de sectoren retailing, farmaceutische industrie, FMCG (fast moving consumer goods), reizen, telecommunicatie en de publieke sector.
Wheel is volgens Lost Boys winstgevend en heeft een jaarlijkse omzet van ongeveer 6 miljoen Britse ponden. Lost Boys financiert de overname door middel van een combinatie van contanten, aandelen en obligaties.
“Wheel brengt de strategische en creatieve marketing services die we in het Verenigd Koninkrijk nodig hebben om de bestaande producten en diensten aan te vullen. Deze combinatie verzekert LB Icon van een sterker en breder aanbod in de Europese interactieve services markt,” aldus Robert Pickering, de hoogste man van LB Icon in een reactie.
Philips Hunt, ceo van Wheel: “LB Icon brengt ons een stevigere basis om op de Britse en de Europese markt te concurreren en te groeien, samen met de mogelijkheid om een belangrijke rol te spelen in het leidende Europese interactieve netwerk van LB Icon bedrijven.”
Vorig jaar deed LB Icon al twee overnames op de Britse markt. In juli kocht het zowel Aspect Group als Object 1.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond