Deel dit artikel
-

Epicas voor Clockwork en Qi

Zowel Clockwork als Qi hebben deze week een Epica gewonnen. Clockwork won een gouden Epica voor het maatschappelijke project First8. Qi won een bronzen Epica voor een site die samen met het Zweedse North Kingdom werd gemaakt rondom het thema Home entertainment van Philips. In totaal waren er 30 deelnemers vanuit Nederland met 179 inzendingen.

Epica Awards zijn een prestigieuze Europese prijs voor reclame en (marketing)communicatie in film, print én op het web. De inzendingen voor de Epica Awards worden op twee criteria beoordeeld: de originaliteit van het creatieve idee en de kwaliteit van de uitvoering.

De website first8 van Clockwork is onderdeel van de mondiale bewustwordingscampagne first8. Deze campagne moet mensen over de hele wereld inspireren om een bijdrage te leveren aan de bestrijding van armoede, honger, ziekte en kindersterfte. Kern van de campagne vormt een fotoboekje, met indringende portretten van mensen die onder erbarmelijke omstandigheden leven. Dit boekje is in september 2004 verspreid aan 25.000 invloedrijke mensen over de hele wereld.

“De website vult het boekje op een interactieve manier aan en geeft meer informatie over de problemen die bestreden moeten worden. De aandacht die het winnen van een prestigieuze prijs met zich meebrengt is dan ook eigenlijk de échte beloning,” zegt Jurgen Baart van Clockwork.

Qi won in de categorie ‘Interactive’ een Epica met Philips Home Entertainment. “Uiteraard zijn wij enorm blij met deze bijzondere prijs, die jaarlijks door de Europese vakpers wordt toegekend. Philips Home Entertainment is een geanimeerde site die de belevingswereld rondom Philips Home Entertainment weergeeft, ” aldus Jeroen de Bakker van Qi. 

Daarnaast bevat de site een online brochure en actuele promoties. Philips HE is in meer dan twintig talen te bekijken en is wereldwijd ingezet. De site werd gemaakt in samenwerking met het Zweedse North Kingdom en werd eerder al bekroond als Macromedia’s Site of the Day.

Deel dit bericht

1 Reacties

Karsten

De Epica is een internationale prestigieuze reclameprijs. Het is leuk om te zien dat Nederland daar naast enkele reclamebureaus aanwezig is met twee internetbedrijven. Dat zegt iets over het niveau van deze bedrijven, maar vooral ook over het feit dat internetcommunicatie steeds meer deel gaat uitmaken van de reguliere marketing. Dat lijkt een open deur, maar is het niet. Zo 'vergat' de Adformatie Qi en Clockwork bij de opsomming van de Nederlandse winnaars van de Epica. Emerce had kunnen koppen maar komt 4 dagen later met het nieuws. Is de Epica marketing of internet? Who cares: Het is een leuk nieuwtje en goed voor het zelfvertrouwen van de branche. Emerce is het platform voor de branche en de Adfo dus ook steeds meer. In de reclame draait het toch nog vaak om een 'filmpje' maken, een spotje of print, maar de vernieuwing zit hem toch wel op het net en de integratie van verscheidene media. Steeds vaker zullen de grenzen overschreden worden. Het zijn maar wat gedachtenspinsels. Waar het om gaat is dat Qi en Clockwork mooi werk hebben afgeleverd. Gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond