Universiteit Utrecht kiest Matters Most – voor herpositionering

Branding bureau Matters Most helpt Universiteit Utrecht met het aanscherpen van haar merkpositionering. Door deze stap kan de universiteit haar missie nog beter volbrengen: een positieve bijdrage leveren aan een betere wereld.
Begin dit jaar besloot Universiteit Utrecht samen met Matters Most haar merkidentiteit scherper neer te zetten en een heldere positionering te kiezen, inclusief merkconcept en nieuwe pay-off. Samen vormt dit het startpunt voor alle toekomstige branding- en marketinguitingen.
Begin 2019 startte Universiteit Utrecht zelf het strategische proces in samenwerking met het College van Bestuur en alle faculteiten. Aanleiding hiervoor was o.a. een grootschalig merkreputatie-onderzoek in maart 2019 dat uitwees dat zowel intern als extern behoefte was aan meer sturing.
Iedereen binnen de universiteit is gedreven om eigen missie en ambities komende jaren te volbrengen, de nieuwe positionering en belofte helpt hen hierbij. “Echt impact maken als merk, kan alleen als je écht weet wie je bent, waar je voor staat en welke rol je wilt spelen in de maatschappij”, zo stelt brandmanager Universiteit Utrecht, Ariane Hofmeester.
De nieuwe positionering en alle bijbehorende merk- en marketinguitingen zullen in het lustrumjaar 2021 worden uitgerold. Op 26 maart 2021 viert Universiteit Utrecht haar 385e verjaardag: een mooi moment om de nieuwe pay-off te introduceren.
Over Matters Most
Matters Most is een strategisch branding bureau op een missie: het beste in merken bovenhalen zodat zij een positieve bijdrage kunnen leveren in het leven van hun medewerkers, klanten en de maatschappij. Matters Most werkt o.a. voor Eneco, Simon Lévelt, Koninklijke Bibliotheek, Milieu Centraal en Nijntje Museum. Meer info: www.mattersmost.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.