Industry Wire

Geplaatst door Deoleo

Deoleo belegt mediastrategie en -inkoop bij Publicis Groupe

Amsterdam, 18 november 2020 – Deoleo breidt haar wereldwijd partnernetwerk voor mediastrategie uit in Nederland. Publicis Groupe is verantwoordelijk voor de lokale mediastrategie, -planning en -inkoop voor Deoleo. Deoleo is internationaal marktleider in olijven en olijfolie en producent van toonaangevende merken als Bertolli, Carbonell en Carapelli.

Voor de internationale afstemming van de campagnes werkt het Nederlandse mediateam nauw samen met Starcom Spanje, waar de oorsprong ligt van de klantrelatie. Starcom Spanje vervult de rol van wereldwijd coördinator voor de meer dan 20 markten waar Deoleo aan de bekendheid en voorkeurspositie van haar merken wil bouwen.

General Manager voor Noord Europa – Tomislav Bucic –  van Deoleo zegt over Publicis Groupe: “In deze samenwerking hebben we de veelzijdige en internationale partner gevonden die we zochten. Het brede netwerk van Publicis Groupe waar Starcom onderdeel van uitmaakt sluit aan bij de internationale en lokale ambities van Deoleo. Het is heel prettig om internationaal de grote lijnen uit te zetten en tegelijkertijd te profiteren van kennis van de lokale context die campagnes ter plekke tot een succes maken. We zijn de samenwerking gestart met een multichannel mediacampagne en kijken uit naar het voortzetten van een vruchtbare samenwerking in de toekomst.”

Marc Verschoor, Chief Growth Officer van Publicis Groupe Nederland, over de samenwerking: “Wij zijn blij te mogen samenwerken met Deoleo, een A-merk met een rijke geschiedenis. Deoleo profiteert van de brede kennis en ervaring van Publicis Groupe in de FMCG-markt. Bovendien kan Deoleo een beroep doen op de verschillende expertises die wij in Nederland onder één dak aanbieden. We bekijken klantvragen interdisciplinair, waardoor Deoleo met de keuze voor onze mediatak ook voorzien wordt van advies op het gebied van commerce, PR, creatie en productie. Zo zorgen we dat Deoleo slim bouwt aan haar merken in Nederland.”

Over Publicis Groupe – The Power of One
Publicis Groupe [Euronext Parijs, FR0000130577, CAC 40] is wereldwijd marktleider op het gebied van marketing, communicatie en digitale transformatie, aangedreven door een combinatie van creativiteit en technologie. Publicis Groupe heeft zich de afgelopen jaren getransformeerd van holding tot platformbedrijf. Opererend vanuit één P&L, met één CEO, vanaf één locatie. Georganiseerd rondom schaalbare klantteams met één client lead. Een naadloze synchronisatie van creatie, media, data, PR, productie en commerce. Zo zijn wij in staat persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen en onze klanten te helpen met hun business en (digitale) marketing transformatie.

https://www.publicisgroupe.nl | Instagram: @PublicisgroupeNL | Facebook: www.facebook.com/publicisgroupeNL | LinkedIn: Publicis Groupe | Youtube: Publicis Groupe

Over Deoleo
Deoleo is internationaal marktleider in de productie van olijfolie, en aanwezig in meer dan 70 landen. Deoleo heeft fabrieken in Spanje en Italië en commerciële activiteiten in 15 landen. Toonaangevende en bekroonde merken zijn Bertolli, Carapelli and Carbonell. Voor meer informatie: www.deoleo.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht