1 miljoen Nederlandse kinderen online

Van alle Nederlandse internetters was in augustus 15,7% jonger dan 18 jaar. Dat zijn 1 miljoen personen. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen//Netratings. Gemeten naar percentage zijn er alleen meer Engelse en Zweedse kinderen online.
Kinderen brengen iets minder tijd door op het web dan gemiddeld: 8 uur en 59 minuten tegen 9 uur en 20 minuten voor de gehele populatie. Ook bezoeken ze gemiddeld iets minder pagina's: 667 tegen 760 voor de gemiddelde internetter.
Het tijdverdrijf op internet bestaat vooral uit gaming, filesharing, dating en ringtones en logo's downloaden. Dat is te zien aan de bereikscijfers van een aantal sites. Zo trekt CU2.nl 28,7% van de jongeren tussen de 2 en de 17 jaar, en is de ringtone site jippii voor meer dan 60% afhankelijk van jonge bezoekers.
Netratings zegt dat, ondanks de hoge bereikscijfers van de gespecialiseerde sites, adverteerders die een jonge doelgroep willen bereiken toch het meest effectief op de grote portals kunnen adverteren. Microsoft en MSN bereiken tweederde van deze doelgroep en Google iets meer dan de helft.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond