Nokia versterkt positie

Nokia heeft zijn positie op de markt voor mobiele telefoons verder versterkt. Het Finse bedrijf verkoopt inmiddels 37 procent van alle mobiele telefoons die er wereldwijd over de toonbank gaan. Dit concludeert het Britse Strategy Analytics in zijn kwartaalrapport over de markt voor mobiele telefonie.
In vergelijking met vorig jaar steeg het aandeel van Nokia met 3,1 procentpunt. Het Amerikaanse Motorola verloor in vergelijking met het tweede kwartaal van vorig jaar terrein. Het bezit nu 14,2 procent van de markt, tegenover 16,6 procent vorig jaar (min 2,4 procentpunt).
De nummer drie en vier op de wereldmarkt voor mobiele telefoons zijn Samsung en Siemens , aldus Strategy Analytics. Samsung had in het tweede kwartaal een marktaandeel van 10,8 procent en Siemens 7,3 procent.
In de maanden april, mei en juni werden er wereldwijd 108,1 miljoen telefoons verkocht, tegenover 102 miljoen stuks vorig jaar. Voor geheel 2003 rekent het Engelse onderzoeksbureau op 458,4 miljoen verkochte mobiele telefoons, een stijging van 5 procent in vergelijking met 2002.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond