Industry Wire

Geplaatst door hybris

Retailers kunnen sneller omnichannelfunctionaliteit uitrollen met nieuwe hybris Commerce Accelerator

Amsterdam, 20 juni 2013 – hybris, ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms en als ‘leader’ gekenmerkt door vooraanstaande analisten, heeft hybris Commerce Accelerator geïntegreerd met hybris Order Management Services (OMS). Hiermee kunnen bedrijven zowel B2B- als B2C-klanten in zeer korte tijd een complete omnichannel winkelbeleving bieden, inclusief browsen en fulfilment. Bijvoorbeeld online bestellen en in de winkel ophalen en een totaaloverzicht van voorraad en producten. Met deze uitbreiding van de functionaliteit kunnen bedrijven van iedere grootte nu tegen een betaalbare prijs beschikken over een commercesysteem van wereldklasse.

Een van de grootste uitdagingen waar bedrijven voor staan bij omnichannel commerceprojecten, is de time-to-market. Met hybris Commerce Accelerator is het mogelijk om binnen vier maanden live te gaan met een complete oplossing, dankzij kant-en-klare winkelsjablonen en best practices. Daarbij kunnen online winkels voor zowel grote schermen als voor mobiele apparaten snel worden opgezet. Na de eerste uitrol kan de functionaliteit op een later moment verder worden aangevuld en geoptimaliseerd. Bedrijven kunnen kiezen voor het implementatie- en betalingsmodel dat het beste aansluit op hun behoeften: als traditionele on-premise licentie, gehost door hybris of als on-demand oplossing (software-as-a-service) tegen een maandelijks bedrag dat is gebaseerd op gebruik of omzet.

“Met de hybris Commerce Accelerator onderscheidt hybris zich van concurrerende oplossingen”, zegt Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux hybris. “Deze oplossing is niet alleen betaalbaar maar biedt bedrijven tevens de beste combinatie van hoge prestaties, functionaliteit van enterpriseniveau en een lage total cost of ownership. Gevestigde B2C-bedrijven voelen voortdurend de druk van consumentenverwachtingen en van concurrenten om klanten binnen zeer korte tijd klanten de best mogelijke beleving te bieden. Om vooraan te blijven is een naadloze omnichannel winkelbeleving onontbeerlijk.”

“Snel groeiende, innovatieve bedrijven hebben de toekomst”, vervolgt Bouwmeester. “Naarmate de eisen van deze bedrijven toenemen, is hun belangrijkste behoefte het vermogen om snel te kunnen reageren op de soms bijzondere behoeften van klanten, om zo verdere groei en uitbreiding te realiseren. Ze staan dan ook voor de uitdaging om een commerceoplossing te vinden die hun toekomstige groeiambities ondersteunt. En daarbij gaat het vooral om functionaliteit, kosten en time-to-market.”

Bedrijven krijgen onder andere de beschikking over de volgende belangrijke commercefuncties:
• kant-en-klare sjablonen en best practices voor online winkels, voor mode, elektronica en B2B;
• kant-en-klare online winkels voor mobiele gebruikers en Software Developers Kits (SDK’s) voor iOS en Android;
• een totaaloverzicht van voorraad, klanten, orders en producten;
• geïntegreerd web content management;
• klant-en-klare zoekfunctionaliteit en ondersteuning voor merchandising;
• geoptimaliseerde afrekenprocessen en winkelwagentjes;
• out-of-the-box integratie met belangrijke diensten, zoals online betalingen – waaronder iDEAL en PayPal – adrescontrole, verzending en berekening van de btw;
• integratie met bestaande workflows voor klantenservice;
• ondersteuning voor meerdere talen en valuta;
• uitgebreide omnicommercefunctionaliteit, zoals online kopen, in de winkel ophalen.

Een van de bedrijven die de mid-market expertise van hybris en de hybris Commerce Accelerator met succes heeft ingezet, is de online sierradenretailer 21DIAMONDS. Dit bedrijf wist in minder dan 90 dagen zijn eerste online winkel te lanceren.

“We zijn er in geslaagd om in slechts 11 weken onze eerste online winkel in te richten, doordat we ons hebben gericht op het selecteren van de juiste producten, we de beste mensen op het project hebben gezet en we er voor hebben gezorgd dat iedereen goed begreep voor welke uitdaging we stonden”, zegt Emanual Schleussinger, CTO van 21DIAMONDS. “We wilden in een zeer korte tijd iets cools neerzetten en dankzij de hybris Commerce Accelerator zijn we daarin geslaagd.”

Na dit succes gebruikte het bedrijf de oplossing voor zijn internationale uitbreiding naar 18 landen over de hele wereld, waaronder 12 Europese landen (Nederland, Denemarken, Finland, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland). Daarnaast is 21DIAMONDS actief in Australië, Brazilië, India, Rusland en de VS.

Kijk voor meer informatie over de hybris Commerce Accelerator op http://www.hybris.com/en/products/product-overview.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht