Winst en omzetstijging voor Yahoo

Yahoo heeft in het eerste kwartaal de omzet met 47 procent zien stijgen. Ook werd het verlies dat er nog geleden werd in het eerste kwartaal van vorig jaar, omgebogen in winst. Opvallend is de omzetgroei binnen reclame.
De omzet in het eerste kwartaal bedroeg 282,9 miljoen dollar, tegenover 192,7 miljoen dollar in het eerste kwartaal vorig jaar. Het verlies van 53,6 miljoen dollar vorig jaar werd omgebogen naar een winst van 46,7 miljoen dollar in het eerste kwartaal dit jaar, oftewel acht dollarcent per aandeel.
Het onderdeel Marketing Services zag de omzet met 38 procent toenemen tot een bedrag van 190 miljoen dollar. Volgens Yahoo komt dit door algehele groei binnen dit segment, maar in het bijzonder ook door sterke inkomstengroei uit betaalde links (pay-per-click reclame). Yahoo is traditiegetrouw een graadmeter voor de ontwikkeling van de markt voor online reclame, de huidige cijfers zullen binnen die branche als goed nieuws opgevat worden.
De sterkste groei behaalde Yahoo met betaalde diensten, zoals internettoegang en datingservices. De omzet groeide daar met 61 procent tot een bedrag van 63,7 miljoen dollar. Eind vorig jaar had Yahoo 2,2 miljoen betalende abonnees, aan het eind van het eerste kwartaal waren dit er 2,9 miljoen.
Voor het volledig jaar verwacht Yahoo een beter resultaat dan het eerder had voorzien. Het denkt nu tussen de 1,22 miljard en 1,28 miljard dollar omzet te behalen, eerder verwachtte het tussen de 1,15 en 1,22 miljard dollar omzet.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond