Eye Filmmuseum lanceert innovatief platform ontwikkeld door Bravoure

Het Amsterdamse Eye Filmmuseum, het enige museum voor film en de kunst van bewegend beeld in Nederland, heeft een compleet nieuw platform. De architectonische trekpleister Eye is schatbewaarder van film, met een rijke collectie, vier filmzalen, een expositieruimte en een bar-restaurant. Al deze activiteiten zijn samengebracht in een innovatief en gebruiksvriendelijke webomgeving. Het platform eyefilm.nl werd bedacht, ontworpen en gerealiseerd door digital design bureau Bravoure.
Eye wilde een platform dat bezoekers helpt nieuwe dingen te ontdekken, te vinden wat ze zoeken en communiceren waar het merk voor staat. Een oplossing die zorgt voor verbinding, context en verdieping in het aanbod van de unieke collectie van 50.000 Nederlandse en internationale films. Er werd gezocht naar een bureau voor een langdurige samenwerking voor deze digitale transformatie, experts die meedenken en mee willen groeien in de ambities van het museum. Door de brede ervaring met culturele instellingen en de strategische visie op het project viel de keuze op Bravoure.
Een innovatief lagen systeem zorgt ervoor dat het diverse aanbod van Eye gemakkelijk te ontdekken en te gebruiken is. De exposities hebben een uitgebreide omgeving zodat ieder verhaal achter de expositie en de unieke ervaring digitaal verteld kan worden. De content is verrijkt met veel beeld en animatie en het platform verbindt daarmee het verleden, heden en toekomst van de film. Daarbij is er oog voor zowel het artistieke, praktische als het museale karakter, waarmee het aanbod van film en bewegend beeld binnen de digitale context sterk neergezet wordt.
Lisette Ruijtenberg, Hoofd marketing & communicatie Eye Filmmuseum
“Het is Bravoure gelukt om onze missie en visie te vertalen naar een prachtig gebruiksvriendelijk digitaal platform met museale uitstraling. De digitale omgeving biedt ons de mogelijkheid om activiteiten in onderling verband te presenteren, verhalen te vertellen, verbinding te maken met ons publiek en bezoekers te laten ontdekken waar Eye Filmmuseum nog meer voor staat.”
Anthony Thissen, oprichter Bravoure:
“Het is te gek om te zien hoe we samen met Eye een lange termijn digitale strategie hebben kunnen neerzetten die zijn tijd vooruit is binnen de culturele sector en daarbuiten. Film is een prachtig product en verdient digitaal een dominante plek. Ik kijk uit naar alle stappen die we hierin nog kunnen gaan zetten.”
Na de lancering zijn de ogen inmiddels gericht op de volgende fase: er wordt gezamenlijk gewerkt aan het verder uitrollen van de digitale transformatie en strategie van Eye Filmmuseum.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.