Industry Wire

Aspect Software heeft de acquisitie van Voxeo afgerond

Amsterdam, 1 augustus 2013 Aspect Software, de leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen voor klanteninteractiemanagement, workforce optimization en back-office, meldt dat de overname van Voxeo Corporation is afgerond. Voxeo is de aanbieder van oplossingen voor hosted en on-premise oplossingen voor Interactive Voice Response (IVR) en van een platform voor Communications Enabled Business Processes. De acquisitie voegt $50 miljoen aan jaaromzet toe en zij draagt bij aan Aspect’s bedrijfsresultaat. Het platform en de wereldwijde infrastructuur van Voxeo zal dienst doen als de kern van Aspect’s groeiende cloud, hybride en on-premise portfolio.

Recent marktonderzoek wijst uit dat klanten van contactcenter/IVR technologie flexibiliteit en keuze willen in het leveringsmodel. Bedrijven die dezelfde functionaliteit naadloos als cloud, hybride of on-premise oplossing kunnen bieden, profiteren van stevig concurrentievoordeel.

“Cloud providers zijn in 2013 erg populair. Het lijkt erop dat Aspect met Voxeo een van de beste spelers heeft aangeschaft. Door Voxeo’s multi-channel self-service capaciteiten toe te voegen aan haar Unified IP platform maakt Aspect een grote sprong voorwaarts, voorbij het aanbod van diverse andere contactcenter marktleiders,” zegt Sheila McGee-Smith, President van McGee-Smith Analytics.

De acquisitie van Voxeo stelt Aspect in staat om:

  • Het productportfolio in belangrijke gebieden uit te breiden en te verbeteren (bijv. IVR, cross-channel/omni-channel self-service, proactive outbound)
  • Haar cloudaanbod significant te verbeteren en uit te breiden
  • Datacenter infrastructuur en network operations center capaciteiten te bieden die Aspect On Demand en managed services mogelijkheden uitbreiden en opvoeren
  • Met Voxeo’s bewezen, schaalbare platform ook de MKB-sector aan te spreken
  • Nieuwe groeikansen te creëren voor de channel partners van Aspect en Voxeo

De klanten van Voxeo hebben onderwijl toegang tot superieure functionaliteit voor interactiemanagement, workforce optimization en back-office binnen een enkele, complete klantcontactoplossing waardoor ze hun investeringen in Voxeo self-service technologieën extra kunnen benutten.

Aspect werd geadviseerd door BMO Capital Markets Corp. en Kirkland & Ellis LLP.Voxeo werd bijgestaan door Wells Fargo Securities LLC en Morris, Manning and Martin, LLP.

Over Aspect
Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Wij helpen de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.
Volg Aspect op Twitter via @AspectSW en @aspectbnlux. Lees de blogs op http://blogs.aspect.com. 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht