Deel dit artikel
-

Geen Nederlandse winnaars Cyber Lions

Op het festival in Cannes , waar de prijzen voor de meest creatieve reclame van vorig jaar worden uitgereikt, zijn Nederlandse inzenders voor internetreclame niet in de prijzen gevallen. Twee bureaus behaalden de 'shortlist', Agency.com uit Amsterdam en TBWA/e-Company. De twee belangrijste prijzen gingen naar Critical Mass uit het Canadese Calgary en Farfar uit Stockholm (Zweden).

Het festival in Cannes is bedoeld om creativiteit in het reclamevak te stimuleren. Sinds jaar en dag komt de reclamewereld er bijeen om tijdens lezingen, tentoonstellingen en vertoningen, maar met name ook tijdens uitgebreide feesten en lunches, het reclamevak in ere te houden.

Het aantal inzendingen voor de Cyber Lions, de prijs voor de meest creatieve reclame voor internet, was aanzienlijk dit jaar. In totaal waren er 1500 inzendingen, bijna 250 daarvan kwamen er op de shortlist, de eerste selectie van kanshebbers. Van de 17 Nederlandse inzendingen wisten twee door te dringen tot de shortlist. Uiteindelijk werden er 58 bronzen, zilveren en gouden Cyber Lions verdeeld, Nederland viel niet in de prijzen.

De jury deelde twee keer een Grand Prix uit, als bekroning voor een uitmuntende prestatie. Een ging naar het Zweedse bureau Farfar , voor een uiting gemaakt voor adverteerder Milko, de andere ging naar het Canadese Critical Mass , dat voor Nike een site ontwierp waarop mensen schoenen naar eigen smaak kunnen laten maken, zelfs voorzien van een persoonlijk ID, zoals bijvoorbeeld de naam. Na de bestelling worden de schoenen binnen twee tot drie weken thuisbezorgd.

De volledige lijst van winnaars is te vinden op de site van het festival.

Deel dit bericht

2 Reacties

Maarten Pop

Goed, het zijn onze deense collega's, maar toch! FRAMFAB WINS GOLDEN LION IN CANNESFramfab has been awarded the Golden Lion at the international advertising festival in Cannes for the ?Nike Women? web site, designed and developed by the company. Framfab also won a Bronze Lion for its work on Nike Shox. This is the second consecutive year that Framfab has won awards in Cannes last year, the company took home the Grand Prix Lion for its Nike Football site. Nike has been an important client for Framfab for a long time. The Nike Women Web site was designed by Framfab's Danish subsidiary. This is the fifth Web site that Framfab has developed for Nike. The Nike Women site is designed especially for women, using an intelligent and self-ironic approach based on the tendency of women to tell little white lies about themselves now and again. ?Nike Women tackles the simple solutions that most women already know to be untenable. We are trying to cut through all the nonsense that women are still being fobbed off with,? explains Bettina Sherain of Framfab. Framfab's ability to communicate with women in a new, different and liberating manner is an example of the creative skill that the company possesses.

Maarten Pop

het vervolg van het persbericht… (helft eraf is toch slordig) Mrtn The Nike Shox commission was particularly challenging for Framfab. The site had not only to launch a new shoe model, but also to highlight the fact that the new, innovative Shox technology is the result of 16 years of research and development. ?To create an exciting brand site that also contained all this knowledge, we concentrated very heavily on experiences that communicate what it actually feels like to wear the shoe, and on how the new technology actually works,? concludes Lars Bastholm of Framfab. If you would like a closer look, call in at http://www.nikewomen.com and http://www.nikeshox.com

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond