Industry Wire

Geplaatst door The North Face

The North Face® lanceert eerste Pan-Europese campagne met INTERSPORT

The North Face® introduceert voor het eerst een gezamenlijke, Europese marketingcampagne met INTERSPORT, de grootste sportretailketen. Onder de slogan ‘More Jacket. More Adventure’ begint deze grootschalige campagne in het najaar van 2013 en richt zich op veertien landen. Daarbij ligt de focus vooral op out-of-home-media. Centraal in de campagne staat de Exploration Triclimate Jacket, exclusief ontworpen voor INTERSPORT. Dit jack schreeuwt om avontuur en heeft een sterke communicatiestrategie ‘in the pocket’.

De afgelopen twee jaar werkten The North Face® en INTERSPORT al samen tijdens een herfstcampagne in Duitsland. Dit jaar hebben beide partners grotere plannen. Najaar 2013 is de kick-off van de eerste Pan-Europese campagne, te lanceren in veertien landen. Productontwerpers van The North Face® creëerden een exclusieve lijn voor INTERSPORT-klanten. Hoogtepunt van de speciale collectie is de Exploration Triclimate Jacket, gemaakt van premium materialen en voorzien van een drie-in-één-systeem, zodat hij zich optimaal aanpast aan elke weersituatie.

Een avontuurlijke campagne
De jas is het vlaggenschip van de campagne en vormt het hart van de communicatiestrategie. Diverse ‘above- en below-the-line-activiteiten’ – onder de centrale slogan ‘More Jacket. More Adventure’ – richten zich op avontuurlijke alpinisten. Deze activiteiten omvatten billboards, online marketing en traditionele printadvertenties. De campagne is verder ondersteund door een prominente Point-of-Sale-presentatie, een exclusief ontworpen campagnewebsite en een bijbehorende wedstrijd om kans te maken op een avontuurlijke trip in de Zwitserse Alpen.

Julio Carandini, Trade Marketing Manager EMEA bij The North Face®: “Ons toonaangevende outdoor-merk werkt samen met de grootste sportretailer van Europa – een hechte samenwerking waar we zeer trots op zijn. De kracht van deze samenwerking komt terug in de Exploration Triclimate Jacket, die – dankzij het gebruik van premium materialen – uitermate geschikt is voor veeleisende bergsportfans.”

Sterk jack, sterke retailers
De Exploration Triclimate Jacket weerstaat regen, wind en sneeuw en bestaat uit een binnen- en buitenjas die te combineren zijn op meerdere manieren, afhankelijk van de weerssituatie. Zijn premium materialen, GORE-TEX® en Thinsulate® – zijn zo effectief dat zelfs tours op grote hoogten geen probleem meer zijn. Naast dit jack zijn er in geselecteerde INTERSPORT-zaken ook andere, exclusieve The North Face®-producten verkrijgbaar. De individuele retailers zijn sterk geïntegreerd in de campagne en krijgen een plek op lokale billboards. Het jack, de retailers en meer informatie over de campagne is binnenkort te vinden op www.intersport.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht