Industry Wire

E-mailsoftware Clang wordt relationship-based marketingplatform

Zeist, 3 oktober 2013 – Vanaf vandaag is de online marketeer een volwaardig relationship-based marketingplatform rijker. E-mail Service Provider (ESP) E-Village lanceert een belangrijke uitbreiding van haar e-mailsoftware Clang: de DataModeler.

Koppelen van klantgegevens
De nieuwe DataModeler maakt het mogelijk om zelf een uitgebreide databasestructuur met één-of-meer relaties aan te maken in Clang. Zo kan de online marketeer nu zelf databases opzetten, aangeven welke data hierin moet komen en wat de onderlinge relatie is. Het mooie is dat deze data uit verschillende systemen gehaald kan worden. Hierdoor kunnen webshop-software, CMS en CRM-systemen met Clang worden gekoppeld en als bron worden gebruikt voor e-mailmarketing.

Persoonlijke content
De verschillende databases die men heeft gedefinieerd kunnen vervolgens aan elkaar worden gekoppeld, waarbij men zelf de onderlinge relatie aangeeft. De branche is klaar om alle data slim te gaan gebruiken. “Wil je weten welke klanten het afgelopen half jaar bij je hebben gekocht, voor bedrag X en binnen productgroep Y? Clang heeft dit in een paar seconden voor je berekend,“ vertelt Stephan van Maris, Product Owner van Clang. “Wil je de data vervolgens in de mail laten terugkomen die je naar je klanten uit deze groep stuurt? Dat is nou precies waarvoor Clang is ontwikkeld; om je doelgroep geautomatiseerd én gepersonaliseerd het perfecte aanbod te doen.”
————————————————————————————————————————————————–

Over E-Village
E-Village is pionier op het gebied van e-mailmarketing. Sinds 1996 is E-Village werkzaam voor vele professionele marketeers en organisaties die meerwaarde en winst willen halen uit klantrelaties, waaronder Philips, Eneco, bol.com, Landal GreenParks, transavia en Shell.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht